Mitt skrivhäfte

Idag fick jag en fråga om mitt skrivhäfte i skolan. (Jag bär med mig ett skrivhäfte till varje lektion utifallatt jag skulle få en inspirationskick eller får tråkigt.)
 
Frågan lyder: "Är det bara en enda novell i den där? Har du verkligen skrivit så mycket?"
 
Svar: Nej, det är inte bara en enda novell. I det häftet jag skriver i just nu finns delar av sju noveller/one shots, fyra planeringspapper och två teckningar. Plus en massa klotter i marginalerna.
 
Alltså, alla mina noveller är inte bara skrivna på datorn, precis som de inte bara är skrivna för hand. Ibland går det mycket bättre för mig att skriva på datorn (det går oftast snabbare, men nu har jag lärt mig att skriva väldigt snabbt med en hyfsat läsbar stil - övning ger färdighet) och ibland måste jag skriva för hand. Ibland skriver jag ner slarviga idéer för hand om jag inte har tillgång till en dator, ibland sätter jag mig med skrivhäftet framför datorn för att skriva något stycke som jag sedan skriver in på datorn.

Ja, jag är en mycket omständig människa.
 
Det här började jag med i somras, när vi var i Örebro. Tror jag. Hade en inspirationskick när vi var i bilen och jag kunde inte använda datorn (måste alltid ha sladden ikopplad, trots att det är en laptop, annars dör batteriet på typ tio minuter) så jag skrev för hand. Sen fortsatte jag så ute i stugan, när jag inte kunde ta med datorn utomhus. Perfekt ju, för mina skrivhäften är ungefär lika stora som ett A5 papper, alltså ett halvt A4, vilket är bra för de är så lätta att ta med överallt då ju :D
 
Alla skrivhäften jag skrivit ur sedan somras:
 
De skrivhäften jag använder just nu:
 
Såhär mycket är det kvar i en av dem (den hängande delen alltså):
 
Wow. Behöver köpa nya skrivhäften snart, tror jag. Kanske någon med ett roligare omslag? ...får väl åka till Skärholmen eller stan och leta ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0