Första dagen på gymnasiet

Igår gjorde jag alltså ingenting, förutom att jag på kvällen åkte in till centralen för att träffa Paprika en stund. Hängde med honom i typ två timmar och sen när jag skulle hem så fick jag skjuts av pappa och vi åkte förbi min skola för att se vilken hållplats jag skulle kliva av på.
 
Så nu är första dagen i gymnasiet avklarad! Trodde det skulle vara så mycket värre än vad det egentligen var c:
Det värsta var typ, största delen av förmiddagen. Kände absolut ingen när jag kom dit, och vi hade liksom kollektivt upprop i aulan. Upptäckte på vägen ut att en tjej jag gick i samma klass som mellan fyran och femman går i samma skola som jag, så jag hann fråga vilken klass hon går i innan jag var tvungen att gå. På vägen till salen vi skulle vara i sa någon att jag hade fina byxor och sånt. I klassrummet var det typ allmänt awkward en stund tills jag hörde någon nämna Asking Alexandria för då vände jag mig om och bara "de är jättebra och jag har sett dem live 8DDDD", och det är så jag skaffar kompisar </3
Nejmen personerna bakom mig + ett par till är jävligt schyssta (jag har inte pratat med alla men det verkar som om de allra flesta är väldigt trevliga och bra), så nu har jag i alla fall två eller tre nya kompisar C:
Och när vi fick vårat schema så är det basically så att vi har en eller två lektioner per dag med lång sovmorgon för det mesta och tidiga avslut. Vi blev typ sjukt förvirrade när de började att snacka om individuella scheman, men den enda skillnaden är att på mitt schema så kommer det vilket språk jag ska läsa och vilken svenskakurs jag har. Så det var egentligen ingen skillnad alls xD
Rektorn är förresten mysig och jätteskum. Han hade bland annat skrivit att vi skulle sluta fyra för att skrämma oss (alltså seriöst han skrev det på papperna han skickade ut och sen bara "HAHAHAHA 8DDDD" jag orkar inte </3), och han sa att de här tre dagarna kommer vara de värsta under dessa år och så gav han oss tårta owo Väldigt fin kontrast alltså ♥
 
Just nu äter jag chips och typ kakor som Paprika köpte till mig i Amsterdam (fast chipsen är svenska, det är kakorna som inte är det). Nomnom <3

Kommentarer
Postat av: Moa

[kastar konfetti för att fira success] it makes me really happy att du skaffade kompisar och go you för att du började prata om saker och sådär för jag vet hur awkward det är och hur goddamn nervös jag var så yay JAG SA ATT DET SKULLE GÅ BRA DIDN'T I? C:

Svar: CONFETTI IT'S LIKE A PARAAAAADE :DDDDDDDnejmen aaawh tack och JA YOU DID C:
Frida

2013-08-20 @ 20:02:36
URL: http://www.moixa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0