This is the place that I've been dying to find

Igår började jag att ta sönder ett par byxor, drack smoothies, spelade Alice: Madness Returns och somnade till Edward Scissorhands. Det är typ det jag minns, eh. Fuckade upp byxorna så jag hoppas på att typ det andra benet blir bättre </3
 
Idag åkte jag med familjen till Skärholmen för att köpa lite saker. Kom hem med ett par nya converse (har äntligen ett par röda igen! :D), färgbomb (sån man har i håret för att göra färgen mer intensiv utan att färga), en ny mascara och nya underkläder. Alltså, det är inte ofta man (läs; jag) hittar bh:ar som känns som himlen när man tar på sig dem omg???? ;w;
 
Har förresten funderat på hur jag ska göra när jag officiellt börjar på gymnasiet. Liksom, alla vill ju vara fina och så, men jag har funderat på att tona ned mig själv och min klädsel lite. Mest för att inte skrämma bort folk från mig (för jag dör om jag måste vara ensam i tre år seriöst) och för att jag brukar känna mig lite osäker när jag är... jag och är ensam bland en massa nya folk. Och med tona ned så menar jag att inte springa runt med blodtryck på kläderna och sånt, eh. Men nu har jag kommit på att jag ska vara jag, för jag gillar blodtryck på kläder och randiga strumpbyxor och rutiga byxor och bandtröjor och converse med färgglada skosnören. Det är liksom jag. Jag struntar i att jag kommer börja på en skola där jag inte tror att så många "alternativa" människor kommer att gå, för fuck this jag vill vara jag och jag är liten och rädd med en klädstil som säger något helt annat och folk får tycka vad fan de vill om det :C
 
Och så har jag en fråga som jag tycker är intressant gällande transsexuella personer. Alltså, om en biologiskt sedd kvinna (och alltså vara en man psykologiskt och tycka att han var i fel kropp osv) skulle komma fram till er och säga "jag är gay", skulle ni då tro att personen tänder på tjejer eller killar?
Enligt min åsikt så är det så att om en transsexuell kille (alltså han är kille fast han är fast i en kvinnas kropp) säger att han är straight så tänker jag mig att han tänder på tjejer och om han säger att han är gay så tänder han på killar, och liksom jag känner ett par transsexuella personer som alla tänker likadant som jag, men det är tydligen inte alla som tänker likadant owo
Så, jag är nyfiken; eran syn på transsexuella när de ska säga vilken läggning de har? C:
(För er som eventuellt inte vet vad transsexualitet är: Det är när en man eller kvinna föds i "fel" kropp. Alltså, en kvinna har en mans psyke och känner att han är i helt fel kropp. Det är svårt att förklara men det är alltså något som händer på riktigt, inte bara folk som helt plötsligt bestämmer sig för att "oj nej nu känner jag mig som en kille hipp som happ och vill ha en kuk!", utan det är något seriöst osv </3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0