My soul you'll never tame

Idag hade jag alltså japanskaprov och det gick väl sådär. Det gick bra tills hon sa åt mig att jag inte fick lyssna på musik typ tio minuter in på provet, vilket gjorde att jag inte kunde koncentrera mig alls. Glömde helt bort hur man beställer saker på en restaurang, men vad fan - skrev hela provet med japanska tecken och använde ingen svenska alls. Fett stolt över det i alla fall! Sen såg vi Min granne Totoro när alla var klara med provet :D
 
Vi hade julbord som lunch idag, och det var så mycket mat överallt att jag blev alldeles yr. Herregud alltså. Min lilla grupp av vänner (eller ja, lilla och lilla, ehe) var helt hysteriska under lunchen också och jag satt och dog av skratt. Exempel på vad som hände var att alla ville röra vid Robins skägg och Zeb gjorde figurer och kortfilmer av/om sånt man har runt ostar.
 
På samhällskunskapen så skulle läraren ha betygsnack med klassen, så de som inte pratade fick skriva en utvärdering och sedan bara sitta och göra ingenting. Jag och Amanda spenderade extremt mycket tid med att få alla svaren på utvärderingen att låta fancy - det blev så fancy att det lät falskt, fastän allt var helt sant. Sedan körde vi hänga gubbe, spelade Sims och lite andra hysteriska saker. Hann aldrig prata med läraren, men hon sa att det går väldigt bra för mig i alla fall så det låter ju som om jag har fått minst ett C, right? Det tycker jag i alla fall, och vilket fall som helst betyder det att jag i alla fall är godkänd = jag är stolt ♥
 
Utvecklade min musiksmak lite igår och fortsatte idag. Har liksom haft jättesvårt för att hitta band med kvinnliga sångare som jag kan lyssna på utan att tröttna (undantagen har liksom varit Paramore och Avril Lavigne väldigt länge), fastän jag gärna vill kunna lyssna på kvinnliga sångare också. Därför sökte jag upp Tonight Alive och LIGHTS, och det visade sig att båda faktiskt är fantastiskt bra. LIGHTS är lite udda och inte riktigt min stil egentligen, men hennes låtar inspirerar mig till noveller så ja C:
  
 
 
 
Känner mig väldigt inspirerad just nu, men jag vet inte vad jag ska skriva på. UGH. #ilandsproblem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0