Confusing what is real

Jag bloggade inte igår för jag hade seriöst ingen energi. Var så jävla arg på allt, haha.
 
Idag var en lite bättre dag än igår samtidigt som den också var illa. För jag får frånvaro för att ingen sagt till mig att vi skulle vara i skolan och se på film istället för sovmorgon, och så hade jag onödig ångest över nationella (tala) för läraren var inte ens där. Svenskalektionen var helt störd though, misstolkar fram och tillbaka och en vikarie som var helt asdfghjdfghj HAHAHAHAHAH han trodde jag hette Sofia och att jag hade en bror som går på en skola i Tumba </3 NO-lektionen var hemsk och jag hatar min lärare ok. Men på SO:n hände något helt fantastiskt. Jag fick hjälp för första gången sedan åttan startade. Alltså, HJÄLP. Inte en lärare som trött förklarar igenom något och förväntar sig att man ska förstå. Min lärare sa att han skulle hjälpa mig komma på underrubriker till mitt arbete, visade hur jag skulle tänka och hur jag skulle leta i boken, och så sa han vad jag kunde göra i boken för jag hade sagt att jag inte orkade göra den texten just då. Idk, jag hade gjort det om det inte varit en kort lektion och jag hunnit, men nu hann jag inte. Det kändes faktiskt bra - poäng till honom!
 
Sedan jag kom hem har jag gjort ett helt kapitel i matteboken. Yeah, you heard me. Det kapitlet var visserligen bara sex sidor långt för basmålen (alltså lite enklare tal), men jag är nöjd. Jag har inte gråtit en enda gång. Nu har jag tappat bort spanskapappret som man skulle plugga till hörförståelsen med, men det är okej. Ska påbörja en novell jag kom på idag på bussen, och jag sitter och skrattar åt mig själv för att jag är så jävla rolig xD
 
Imorgon ska jag få träffa Paprika igen och jag längtar så inihelvete ih ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0