I deserve to be tied in a knot, broken bones and blood clots

WOW LÅNGT UPPEHÅLL. Det var egentligen inte meningen, det bara blev så.
 
Nåväl. Min vecka.
 
I måndags städade jag lite på mitt rum och åkte sedan in till stan för att köpa julklappar. Jag kommer nu att låta som en hemsk människa, men jag hatar att köpa julklappar. Det är inte bara för att jag slösar pengar på andra, utan för att jag inte vet vad jag ska ge min familj. Det är rent ut sagt omöjligt.
Därför är jag en hemsk människa och köper massor med julklappar till min pojkvän istället. Han är enkel att komma på saker till för vi är så lika, så jag bara köper massa saker som jag vet att han skulle tycka om :D Jag tänker dock inte skriva vad, för jag är fortfarande inte helt säker på om han vet om att den här bloggen existerar eller inte, men jag kan säga att jag blev sjukt besviken över en sak som han är medveten om. Jag vet att det finns en film vid namn Metropolis som är en tysk stumfilm - det är jätteviktigt att det är en tysk stumfilm, bara så alla vet (alltså det faktum att det är en TYSK stumfilm, eh) - som han tycker om, och jag har sett den i Sci-fi bokhandeln ett tag. Det ska tydligen vara rätt version också, för det finns en del av filmen som är förlorad och den versionen de säljer ska vara så fullständig som möjligt.
Till min stora besvikelse så fanns den inte där. Jag letade och letade och letade och blev så jävla arg över att jag inte kunde hitta den och inte vågade fråga någon om hjälp. (Dock så ska den tydligen finnas kvar, men jag ska beställa den från internet istället tror jag. Från Sci-fi bokhandeln. Ja. Enklast så.)
 
I tisdags så städade jag hamsterburar, var hos tandläkaren och fick springa till en buss som var sen och fick mig att missa ett pendeltåg och tro att jag skulle missa tåget mot Västerås också. Hade tur och hann med det tåget som jag skulle med. Hade dock mindre tur hos tandläkaren, för jag har tydligen ett hål och måste tillbaks. Usch.
Minns inte riktigt vad jag och Paprika gjorde den kvällen. Vi kan ha sett det nya avsnittet av Supernatural, eller så var det dagen därpå. Minns inte ens när det kom ut </3
 
I onsdags så såg vi kanske, som tidigare nämnt, på Supernatural. Vi begav oss även på ett äventyr efter böcker av H.P. Lovecraft. (Creature Feature - som jag lagt upp låtar av - är inspirerade av Edgar Allan Poe, H.P. Lovecraft och två till som jag inte minns nu, vilket är tydligt i typ A Gorey DemiseBuried Alive och Look To The Sky. Om man läser författarnas verk, det vill säga. Anyway, my point - Paprika har alla E.A. Poes samlade verk så han ville börja läsa Lovecraft pga intresserad.) Vi hittade ett litet antikvariat som faktiskt hade Viskningen i mörkret av Lovecraft (stör mig på att det är översatt fel - den heter Whisperer in the darkness it'S NOT THE SAME THING GODDAMMIT) och letade oss igenom alla böcker på Myrorna för att hitta något intressant alls. Vi hittade Girl, Interrupted och Little shop of horrors på Myrorna också. Vi såg Girl, Interrupted och den var så sjukt triggande på så många nivåer. Usch. Tycker dock att den var ganska intressant, even if I don't understand why there's such a fuzz about it. Tror att vi såg på The Big Bang Theory resten av dagen.
 
Torsdag. Halloween.
Vi började dagen med att se det nya avsnittet av American Horror Story. Det var meningen att vi skulle gå på en picknick på en kyrkogård, men min stackars älskling blev sjuk, så istället gjorde han en tarotläsning för mig. Tror att framtiden och det pågående problemet/min fråga jag ställde kommer att gå bra, om man ska lita på korten, och det känns väldigt bra. Behövde få höra det av någon alls, typ universum. Vi hade filmmaraton med skräckfilmer också, men minns inte alla filmer vi såg. Vet att vi såg The Raven, Ju-On 2, The Ring Two, Mama och jag minns verkligen inte mer </3 Vi skulle också ha gått bus eller godis, men vi gick ut när det var mörkt och läste saker från Edgar Allan Poes samlade verk och Viskningen i mörkret. Den senare fortsatte vi med hela kvällen och fy helvete vad obehaglig den var. (NI I HOLLYWOOD SOM GÖR "SKRÄCK" MED NAKNA TJEJER OCH BLODSPLATTER - LÄS THE WHISPERER IN THE DARK OCH GÖR R I K T I G SKRÄCK NÅGON GÅNG?????)
 
I fredags avslutade vi Viskningen i mörkret och asdfghjDFGHJFDFGJK I'll never get over that book. Herregud. Minns knappt vad vi gjorde alls förutom det, eh.
 
I lördags såg vi på The Big Bang Theory, jag skrev och han ritade, han läste The premature burial för mig som godnattsaga (för det är normalt att somna till historien om människor som blir levande begravda ♥), jag gick på ett livsfarligt äventyr till Ica för det var foLK UTE????? Vi började att se Little shop of horrors men han började att läsa godnattsaga för mig istället, och vi började att se Who framed Roger Rabbit? också men internet ville inte det. Vi bestämde oss också för att det var så mysigt att läsa högt att vi ska läsa en bok tillsammans, så vi kommer att utse böcker som vi ska läsa. Just nu läser vi The Spellman files som verkar jätteawesome ♥
 
Idag läste vi The Spellman files på morgonen och så har vi typ sett en massa TBBT. Jag hjälpte honom även att fixa hans sidecut och färga hans hår grönt. På tåget till Stockholm började jag att skriva på en novell som jag hade jätteroligt med för redan kort efter att jag börjat blev jag kär i huvudkaraktären, och han har inte ens ett namn än xD
 
Just nu lyssnar jag på musik och ska fixa in den påbörjade novellen i ett riktigt dokument istället för bland mobilanteckningarna. Ja.
Funderar även på om det är acceptabelt att dyka upp i skolan i en tröja man i stort sett bott i i en vecka och sovit i, och på om jag ska börja försöka lära mig läsa av tarotkort. (Alltså skaffa ett deck och en handbok. Tror att jag skulle behöva det.) En annan sak jag funderar på är om jag ska fortsätta försöka färga håret rött eller ge upp och bleka det och börja ha knasiga färger som blått igen. Hm. Jag är så djup </3
 
tröjan jag antagligen kommer att sova i inatt samt en fånig selfie cos why the fuck not?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0