You spend all your time faking your smile

I fredags var det ju alla ♥ dag, och första halvan spenderades i skolan med en temadag om mänskliga rättigheter och andra halvan tillsammans med pojkvännen.
 
Påvägen till skolan så dog min ipod och jag blev ledsen. Seriöst, den dog. Och när vi skulle samlas hela klassen så tog Alex upp en jävla ananas ur sin ryggsäck - alltså, en hel ananas - och jag dog lite cos unexpected??? Och så efter en snabb genomgång av schemat för dagen så gick vi och lyssnade på en föreläsning i aulan. Kommer inte ihåg vad hon hette eller exakt vad hon skulle föreläsa om, men hon pratade mycket om feminism och skämtade och var bara allmänt jävla bra. Sedan var det lunch/göra-massa-andra-saker, som att gå och prata med människor som hade vissa yrken osv. Jag, Amanda, Robin och Markus gick och pratade med en jättetrevlig psykolog om just att vara psykolog och sånt, och det var meningen att man skulle prata i 5 minuter men vi satt där i 45 :DDDD Sen gick jag och Amanda och skulle göra uppgiften vi fått (typ skriva lite om mänskliga rättigheter och organisationer och sånt) för att lunchen i matsalen var äcklig. Vi tänkte råna Robin och gå till Ica också men det blev aldrig av :c På eftermiddagen fick vi träffa en organisation som heter RFSL som tar upp hbtq-frågor och sånt, så vi fick diskutera sådant med dem och hjälpa den lilla RFSL-gruppen i skolan att komma på hur de kan göra gruppen större och sånt C:
 
På eftermiddagen åkte jag till Paprika som kastade sig över mig på stationen. Jag fick en liten ask med minttabletter som det stod "We are mint to be together" på och ett jättefint halsband som han hade stoppat paljettstjärnor i. Sedan gick vi hem till honom och började att se på Whisper in the heart (en jättesöt film om världens gulligaste kärlekshistoria typ, den rekommenderas starkt) innan vi lagade mat och hade minipicknick på hans golv. Jag skrev klart hans valentine's gift medan vi såg på Desperate Housewives senare och låg och gömde mig under täcket när han läste den </3 Han tyckte den var jättebra så jag blev glad ♥
 
Igår såg vi mest på Desperate Housewives, spelade Professor Layton och så pluggade jag japanska pga prov på onsdag. Idag var det typ samma sak, minus pluggandet och plus att vi åt massa nudlar. För nudlar är gott. Det är banan och jordnötssmörsmackor också. (...mina matvanor är fabulous sssch </3)
 
Just nu ska jag se om jag kan återuppliva min ipod, om inte så... eh... dör jag med. Typ. Och jag borde typ göra upp en plan för hur jag ska plugga den här veckan, då det är två prov på onsdag och en skriftlig uppgift på torsdag och jag inte kommer kunna göra något under tisdagskvällen. Eh. Ja. Vi får... hoppas på det bästa och se vad som händer :c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0