Are you nasty?

Har inte orkat skriva något på ett par dagar. Oupsie.
 
I alla fall, de senaste dagarna har varit allmänt händelselösa. Såg klart säsong sex av Supernatural, såg på Pokémon och ett avsnitt av Hamtaro, började se på Hetalia samt tredje säsongen av The Walking Dead och tränat. Det har liksom varit mina dagar.
 
Igår fick jag ryck på världen och åkte hem till Paprika (eller ja, inte hem hem, men till honom). Där gick vi på bio med hans familj och såg på Philomena (som för övrigt vart stört bra??? alltså skriver lite mer om den sen), och så har vi inte gjort så mycket mer än att se klart på Kaidan Restaurant (det tog mig år att komma ihåg hur restaurant stavas haha </3), sett de nya avsnitten av Sherlock (satt typ och grät sönder alltså haha gör inte såhär mot mig snälla) och Äkta Människor och börjat på anime-serien Another som verkar asbra!
 
(Som ni ser så består mitt liv mest av tv-serier och anime just nu. Eh. Förlåt har liksom inget intressant att skriva om? ;w;)
 
Philomena handlar om en kvinna som kommer i kontakt med en journalist och berättar sin historia. Hon berättar att när hon var ung så blev hon gravid och hamnade därför på ett kloster, där hon var tvungen att stanna fyra år efter barnets födelse som "tack" till nunnorna för att de tagit emot henne trots hennes "synder", men hennes barn blir bortadopterat mot hennes vilja. Nu ska journalisten alltså hjälpa Philomena att hitta hennes son, Anthony, igen och ta reda på hur det är med honom.
Filmen var oerhört rörande och rolig på sina ställen. Blev fruktansvärt arg på nunnorna, och utan att spoila något så tycker jag att den enda som liksom reagerade på rätt sätt i slutet var journalisten, men alla tyckte att han inte hade något med saken att göra för att han inte ens var släkt med Philomena och hennes son. Skulle också ha blivit förbannad om nunnor skickat iväg min son utan min tillåtelse (om jag nu hade barn alltså).
Lätt sevärd!
 
Ska se på Another med Paprika nu, trots att vi inte ens är i samma stad längre. Skitsamma; förra avsnittet hade världens cliffhanger och vi har gått med på att se den tillsammans och alltså åh ;U;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0