Washington DC, USA, 7/6-17/6

Tänkte försöka göra en summering så gott jag kan, men jag minns inte vad vi gjorde vilka dagar och sådär. Vi får se hur det går!
 
6 juni: Jag åkte hem till Frej klockan tio på morgonen med mina föräldrar och Viggo, och vi packade mest och åt en massa gummibjörnar och såg på Supernatural innan vi åkte till Stockholm. Vi fick liksom sova hos en av hans familjs kompisar en natt, för de var inte hemma, så vi lyckades hitta nyckeln (vi kollade i fel förråd först......) och så började vi se Yowamushi Pedal tillsammans (eller ja, han var på avsnitt sjutton då, det var jag som ville se från början). Serien handlar om en cykelklubb där Onoda (en liten tönt som aldrig haft vänner) börjar efter att Imaizumi upptäckt hans dolda talang, trots att han inte har en ordentlig cykel. Så blir Onoda vän med alla i klubben och de tränar inför en stor tävling - Inter High. Trots att varken jag eller Frej cyklar eller så så är animen helt perfekt och vi båda har sagt att det är bland det bästa vi sett. It's so fucking precious I can't ;w; ♥
 
7 juni: Vi vaknade vid sex och städade upp efter oss innan vi åkte taxi till Bromma flygplats. Sen reste vi i princip hela dagen. På flygplatsen i Washington så blev vi mötta av Frejs mamma och syster som hade en fin ballong med sig. Klockan var typ sju när vi landade, men den var ca tio när vi liksom kom hem till dem. Var helt slut, så orkade knappt prata eller äta, ville bara sova. 
 
8 juni: Jag tror att vi skulle ta oss till Smithsonian och gå på museum, men det slutade med att vi utforskade Georgetown och shoppade istället. Det var typ sjukt varmt och jag kom på vad himmelriket är - det är när man går på en gata och någon öppnar en dörr till en luftkonditionerad byggnad. I swear - seven seconds in heaven </3 Tror att vi mest köpte böcker för att jag hittade Zom-B-serien av Darren Shan och den finns typ inte i Sverige (vad jag vet) så jag bara yES ;w; Vi hittade också Paper Towns av John Green så nu har jag och Frej alla hans böcker tillsammans :D Och juST DET vi såg Maleficent med Frejs syster och hennes två kompisar också! Den var helt fantastiskt, fastän de typ fem sista sekunderna förstörde en del ;u;
 
9 juni: Vi gick på museum. Vi var på National Museum Of National History, och det var väl trevligt. Vi fick gå runt bland en massa levande fjärilar! (En krashlandade rätt i mitt ansikte........) Fast jag tycker mer om Naturhistoriska här i Stockholm för vi har fler dinosaurier ;u; Tror att vi var på National Gallery of Art också, och det var trevligt fastän målningarna var tråkiga. Liksom vi pratade svenska så ingen kunde höra våra dåliga/smaklösa skämt i alla fall HAHAHAHA <//3 Vi kanske var på National Air and Space Museum också, eller så var det en helt annan dag... vi var där två gånger i alla fall. Minns att vi den dagen drack kaffe på Starbucks och åt middag på en bokrestaurant - en restaurant som säljer böcker också. Det var coolt :D
 
10 juni: Minns inte vad vi gjorde damnit <////3 aja ;w;
 
11 juni: Vi åkte till Pittburgh, som ligger sex timmar ifrån Washington. Så vi åkte buss typ hela dagen. Jag och Frej turades om att sova på varandra, och när jag var vaken så lyssnade jag på musik och skrev en hel massa. Busschaffören var jätterolig också, för han frågade om någon kunde vägen till Pittsburgh och sa att om någon hade klagomål så hette han Bob, inte Tony xD Vi fick på ett Andy Warhol-museum, vilket var intressant för jag har bara hört hans namn förut. Han gjorde en hel del intressanta saker (typ en stor metallbit som han, hans vänner och assistenter hade pissat på för att "det blev fina mönster" <////3). Det stormade typ på kvällen, så vi stannade på hotellet resten av dagen.
 
12 juni: Vi gick på Carnegie Science Center och det var amazing ;U; De hade en robot som man kunde ställa in saker på så vi fick den att sjunga "I'm siiIIIINGING IN THE rAAAAAIN" och citera Star Wars <////3 Allt där var typ otroligt kul för man fick peta på saker och experimentera - lite som Tom Tits! Och så hade de en föreställning som handlade typ om elektricitet och Frankenstein. Det var sjukt kul ♥ Och och oCH EN ROBOT SERVERADE OSS FROYO. ALLTSÅ. EN ROBOT. JAG OCH FREJ STOD TYP OCH SKREK OCH HANS MAMMA TRODDE INTE VI VAR TYP SJUTTON LÄNGRE HAHAHAHAH <3333 De hade en ubåt också så jag har varit i en riktig ubåt :DDDD Sen åkte vi tillbaks till Washington~
 
13 juni: Tror att det var så att Frejs mamma skulle förbereda för att andra gäster skulle komma, så jag och Frej tog oss till Chinatown och köpte skor till mig och åt lunch på en kinesisk restaurant och sånt. Minns inte så mycket mer om den dagen </3
 
Ah fuck it jag minns inte vad som hände i vilken ordning längre så vi gör en lista på saker jag missat:
 
• Vi var på Air And Space Museum en till gång och gick igenom hela osv. Det var ascoolt ;U;
• Någon dag så såg vi monument och sånt. Jag rörde vid Vita Huset 8D Vi såg också Lincoln Memorian, Korean Veteran Memorial och Martin Luther King Jr. Memorial. Fast höjdpunkten den dagen var att vi såg Tidal Basin där Steve Rogers sprang i Captain America: The Winter Soldier ♥
• Vi åkte till Alexandria (Old Town) och åt lunch på en italiensk restaurant och åkte båt till Georgetown.
• Vi var på Crime & Punishment Museum, vilket också var kul. Vi lärde oss massor om maffian och tortyrmetoder och sånt ;u;
• Och så var vi på Spy Museum och fick vara spioner och läsa om James Bond. Min pojkvän är förresten en sjättedels stark som Bond (han gjorde ett slags test) - slå det ni C:
 
När vi kom hem så var vi helt slut och bleh. Frej var hos mig ytterligare en dag och då såg vi på hela Blood Lad animen som är tio avsnitt lång. Den handlar om Staz som är vampyr, en av underjordens starkaste demoner och världens största tönt. Han basically avgudar Japan och dess kultur och har aldrig träffat en människa tidigare - förrän Fuyumi av misstag hamnar i underjorden. Hon råkar dö och Staz bestämmer sig för att han ska återuppväcka henne om det så är det sista han gör, även om det innebär att han måste återuppta kontakten med sin storebror... Den var jättebra och jag hoppas att det kommer en till säsong av den ;u;
Sen så började vi se Free! också, vilket är det bögigaste jag sett (alltså det är inte menat på ett elakt sätt men alltså man måste se för att förstå </3); den handlar om ett gäng pojkar som gick på samma simningsklubb i grade school, och nu har de typ återförenats och ska starta en ny klubb på deras highschool, and they're all very gay for each other. I kid you not.
 
Sen dess så har jag sett Percy Jackson för miljonte gången, varit totalt jetlagged, ätit en massa köttbullar och så har det blivit bestämt att jag ska på Asking Alexandria i höst. MAMMA är den som tvingar med mig och jag bara what <///3 Hade inte tänkt gå från början, men jag fick inte veta förrän idag att Crown The Empire ska följa med så jag måste typ gå för åh ;U; *tiny fangirl attack*
 
Ska nog spela Assassin's Creed nu. Har saknat det medan jag varit borta eh <///3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0