They brought their friends and they made their hell, they fake their grin in a lonely cell

Igår hade vi KANT-dag (knark alkohol narkotika tobak) halva dagen. Det började med en slags föreställning som heter Drogkarusellen, och alltså. Det var en kille som klev upp på scenen, och till en början är han lite rolig. Han säger att han är nervös när folk glor på honom och berättade lite om sin barndom. Sedan börjar han berätta om hur han och hans bror vid åtta års ålder började att sniffa kontaktlim. Det spårar ur mer och mer - han röker på scenen, drack ur en vinflaska och svalde tabletter, och han var... obehaglig, på något sätt. Det slutade med att han tog en spruta, spydde, blödde och bestämde sig för att gå. Jag tyckte han var så obehaglig att jag inte vågade kolla bort, och dessutom var jag arg för att folk kunde skratta. Det var inte roligt bara så jävla tragiskt???
Han kom ut på scenen igen i alla fall och sa att det mesta var lite överdrivet, men att det är så det går. Kliver man på drogkarusellen så är man körd. Man kommer kastas av. 
Därför tycker jag att föreställnigen var bra, om än äcklig och obehaglig, för han visade allt det där dåliga, det man inte tänker på, och det är jävligt bra. Droger är mer än bara kickar då och då.
 
Efter det fick vi träffa en kille som jobbar på X-Cons, en organisation som hjälper ungdomar ur kriminalitet och missbruk, så vi fick höra hans historia. Vi fick också träffa poliser och prata med dem. Fast vi fick inte hålla i deras pistoler :c
 
Vi hade etnicitet i två timmar och sedan matte, men minns inte vad som hände där. När jag kom hem skrev jag en labbrapport till naturkunskapen som skulle ha varit inne för ett tag sen samt knarkade sönder Blitz Kids – Sometimes.
 
Idag hade vi japanska i ungefär en och en halv timme, och alltså vår lärare är så jävla skum </3 Sedan var det en föreläsning om sommarhögskola som var rolig. På naturkunskapen tråkade jag bara, eh. När jag kom hem drack jag te och åt tusen mackor, och just nu sitter jag och lyssnar på Angels And Airwaves för att jag helt randomly fick lust med det. Det var tusen år sedan, verkligen xD
 
Idag måste jag packa, för åker ju till London imorgon. Så det blir ingen uppdatering på bloggen, om jag inte bestämmer mig för att ladda upp en låt om dagen, förrän tidigast söndag eftermiddag :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0