This real life just isn't right - let's fabricate

Inget intressant hände i måndags (hade bara matte för att etniciteten blev inställd) men igår så åkte jag en timme tidigare från skolan för att träffa Frej. Det är lite hemligt dock för han skulle göra en grej och behövde mitt stöd, så jag sa till mamma att han hade studiebesök och till alla i skolan att jag skulle till tandläkaren. Sssch, no one needs to know~
 
Gjorde saken med Frej och lyckligtvis så gick allt bra! Efter det så hängde vi i stan och det var hur mysigt som helst. Han köpte varm choklad från Starbucks till mig (första gången jag gick in på Starbucks på centralen am I typical hipster now???) (hon i kassan hörde förresten fel så hon trodde att jag sa Jimmie istället för Jamie wtf) (det var jättegott förresten) och vi gick till sci-fi bokhandeln för att kolla runt lite. Det slutade med att jag köpte julklappar till honom så han fick stå med ryggen mot mig haha xD Han köpte också sista delen i Death Note-animen och del två i Attack on Titan: Before the fall till mig och jag bara naaaw ;U;
 
De har satt upp julbelysning inne i stan och det var så jävla vackert när solen gick ner och jag bara "alltså Stockholm är så jävla vackert jag hann glömma det ;w;" och Frej höll med. Stockholm är så jävla fint jag fattar inte att jag bor sjukt nära en sådan vacker stad haha ;u;
 
Förresten så var det någon demonstrant utanför riksdagen som bara "alltså tror ni att muslimerna kommer tacka er för att ni låter dem komma in i vårt land? Nej de kommer hugga halsen av er" och jag bara???? Liksom??? Jag och Frej började asgarva och jag skrek typ "get your facts straight jävla sverigedemokrat" innan vi gick vidare xD
 
Idag så fick klassen veta att min skola har fått ett slags godkännande från organisationen Amnesty vilket basically betyder att min skola tydligen är en av de främsta skolorna i Sverige när det kommer till att kämpa för mänskliga rättigheter. Det är ju ganska coolt! Så istället för att ha psykologi så såg vi en film som handlar om mänskliga rättigheter, skrev under namnlistor för personer som blivit satta i fängelse för att de kämpat för mänskliga rättigheter och så på studietimmen så läste jag min bok.
 
Efter skolan var det poängjakten, vilket betyder att varje klass får ett papper med dryg 40 utmaningar som man ska klara av - ju högre poäng man får, desto större är chansen att man får springa ut först i trean, när vi tar studenten. Det var typ tio pers från min klass + jag som gjorde en massa saker; räknade alla gula skåp i skolan, var på hemligt uppdrag från biblioteket till kafeterian, bytte tröja med Marcus, återskapade hela Titanic-filmen och sminkade killarna. Dessutom fick jag de från min klass att rada upp sig och dansa Caramelldansen xD
 
Har inte gjort så mycket sedan jag kom hem, men ska träna nu och se på antingen Death Note eller We're the Millers. Svårt val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0