Asking Alexandria/Crown The Empire 10/10-14

Den bästa delen av dagen började för mig runt fyra. Jag hade kommit hem och gjort mig i ordning tillsammans med mamma innan vi åkte in mot Slussen för att träffa hennes två kompisar. Vi satt och hyperventilerade tillsammans på tunnelbanan eftersom vi båda var väldigt nervösa inför konserten + inte visste hur fan vi skulle hitta hennes kompisar. De satt på Patrick's Pub på Götgatan och vi hittade dit ganska snabbt - träffade alltså Bellis och Pia för första gången. Bellis är en gammal rocker som alltid har en sheriffstjärna på sin jacka och är allmänt awesome, och Pia är en kvinna som älskar MCR mer än allting annat och ville kramas och tacka för att jag "räddat hennes liv" (aka gett henne en lång lista med ny musik efter att MCR upphörde att existera). Vi pratade om en massa saker, som att medlemmarna i Asking Alexandria har sådana jävla attityder, att det finns en karaktär i en bok som är baserad på Bellis (jag förstår att någon tog inspiration från honom - det är nästan så att jag också vill göra det!) och dumma statusuppdateringar. Åt middag på puben och fy satan vad gott det var ;U;
 
Klockan var typ sex när vi bestämde oss för att åka mot Tyrol, för att mina kära resekompanjoner skulle ta en sista öl efter maten (.______.) och på färjan mot Djurgården så såg vi Johan Glans! Skulle ha gått fram och sagt hej om jag inte blivit sjukt distraherad av en spindel och börjat skrika, haha </3 Vi ställde oss i kö ca en halvtimme innan första bandet skulle börja spela, och eftersom jag inte visste vilket band som skulle börja så fick jag ångest och typ bara stod och hoppade och var beredd på att bara kuta in. För er som inte varit på Tyrol; när man kommit in på Gröna Lund så måste man stå i en annan kö, och jag trodde att det gällde alla, men Bellis bara "Det är en dörr som ingen går igenom så jag tycker att vi går där!" så jag lämnade min jacka och väska med mamma och blev meddragen genom den dörren. Jag tackade honom tusen gånger och dansade sedan min väg genom publiken så att jag hamnade längst fram med Amanda, Micho, Nidhi och Nidhis kompis Gabriella. När jag var framme så var det fyra minuter kvar so I think that's actually quite impressive 8D
 
Secrets var jättebra live; minns inte så mycket, för jag var hela tiden distraherad över att basisten (Hayden) och en av sångarna (Andy) från Crown The Empire stod typ lite bakom scenen och såg på när Secrets uppträdde, så eh ja. Minns att jag tyckte att de var mycket bättre live än när jag lyssnade på dem på Spotify i alla fall!
 
Sedan gjorde de iordning scenen för Crown The Empire och mitt hjärta höll på att explodera. Jag insåg att jag skulle stå nästan längst fram och se mitt favoritband live, så fick väldigt svårt att andas, haha. När de äntligen började spela så skrek jag så högt jag kunde och hoppade och dansade som någon jävla jagvetintevad. Jag tycker att de var extremt bra live, med tanke på att inte många hade hört dem innan och speciellt inte deras gamla saker, för de fick med sig publiken ändå. Blev så jävla glad över att de spelade Machines, Makeshift Chemistry och The Fallout ♥
 
När de var klara så var jag basically tryckt mot ett räcke som jag fick i revbenen, så jag var så distraherad av det att jag knappt märkte att bandmedlemmar gick och lämnade saker alldeles intill mig (CTE hjälpte till att bära bort alla sina saker så ja de gick typ två decimeter ifrån mig!!!). Bestämde mig för att om jag stannade så skulle jag få en ångestattack, så jag backade och letade upp mamma och hennes vänner. Bellis basically grep tag i mig, skakade mig och skrek "ALLTSÅ CROWN THE EMPIRE VAR SÅ JÄVLA BRA FYFAN VILKEN BRA MUSIKSMAK DU HAR JAG TYCKER OM DIG" och jag typ bara "eheheheh tack ;u;" xD Sen såg jag att Dave från CTE var uppe vid merchbordet, så blev upptvingad och ramlade nästan på honom och tog foto med honom och gick väldigt generat därifrån <////3
 
Minns inte mycket från när The Ghost Inside spelade heller, men de var djävulskt bra och det var kul att höra Engine 45 live 8D
 
Sedan hände det bästa som någonsin hänt mig. Jag kan fortfarande inte fatta att det hände, speciellt inte att jag vågade!
Jag såg att Andy från CTE gick förbi mig at some point, och jag visste att om jag inte grep tag i honom så skulle han bara försvinna, så jag typ grep tag i hans tröja och frågade lite försiktigt om jag fick ta en bild med honom. Han vinkade åt mig att följa med honom så vi gick typ någon meter innan han stannade, drog mig nära med en arm om mina axlar och lutade huvudet mot mitt. Hann varken känna eller reagera så mycket mer än att notera att han log världens största leende innan bilden togs, och när det var klart så klappade han mig på ryggen och sa tack så mycket på svenska och jag vet fortfarande inte varför. Jag var den som skulle tacka - det var ett stort steg jag tog för min sociala fobi och han var så jävla fantastisk och jag bara åh. Åh. ♥
 
Var i ett jävla lyckorus och mina ben slutade fungera, så satt på golvet och skakade och skrattade och nästan grät ett tag innan mamma hjälpte mig upp och vi köpte en massa merch, för det var extra billigt; liksom en t-shirt kostade 200kr styck och jag är van vid 300 så jag kunde köpa mer saker 8D Köpte en CTE-tröja + en bandana som ser ut som de bandet hade på sig när de kom ut på scenen, och mamma köpte The Fallout till mig i julklapp och en AA-tröja "bara för att hon älskar mig så jävla mycket" och jag bara taaack ♥♥♥
 
Sen kom Asking Alexandria ut på scenen. Holy shit de var bättre än förra gången jag såg dem, de var alldeles fantastiskt underbara och jag skrattade så mycket. Gillade mixen av gammalt och nytt material eftersom det ändå är en väldigt stor skillnad på allt de har gjort! Höll på att skratta sönder när Bens gitarr gick sönder och Danny började sjunga en massa random saker för att underhålla publiken, och han sa "I swear, we are a professional band; today it's just not one of those days..." xD
 
När de var klara så hittade jag Amanda och Micho igen, så vi fangirlade och de skrattade åt min jävla voicecrack, och sen upptäckte vi bandmedlemmar vid merchborden igen så vi klättrade över och under räcken tillsammans med mamma för att komma fram till den. Träffade då Hayden och Brandon från CTE och alltså Hayden luktade så stört gott kan inte släppa det??? Varför är han inte lika äcklig som oss andra vanliga människor??? ;U;
Secrets hängde också vid sitt bord, så jag kramade alla och de kramades faktiskt tillbaks! Blev fett glad av det C: Vi hängde med dem ett tag och pratade och sådär innan vi lyckades ta oss ut och Hayden gick alldeles precis nära mig och jag höll på att dö för att han fortfarande luktade jättegott <////3
 
That was pretty much my night, och det var den bästa i mitt liv. Det vet de som har mig på facebook eller instagram redan dock, haha xD
 
jag och finaste finaste finaste Andy ♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0