Skrivarutmaning: Dag 10

22: Vad är din favoritgenre att skriva i?
JAG VET INTE. Jag skriver mest typ idk vardagsliv med en twist av typ supernatural shit?? För sådant tycker jag är kul. Jag suger på det här med genrer i allmänhet men liksom generally så gillar jag att skriva jätteskruvade saker med väldigt mycket plottwists. Yeah. I like that shit C:
 
23: Vad tycker du är svårast att skriva: början, mitten eller slutet?
 Helt klart början. För att man kan planera mitten och slutet hur mycket som helst men allt hänger på en bra början. Jag har jättesvårt för att komma på ett bra ställe att börja på, sen kommer en avslutande mening/paragraf (vilket gör att mer än hälften av allt jag skriver känns oavslutat) och resten är rätt enkelt. Mitten är enklast för att det är bara att knyta ihop alla händelser och jag gör det automatiskt så... ja...~
 
24: Vad tycker du är enklast - att skriva eller redigera?
Jag redigerar i princip ingenting. Det är faktiskt sant. Jag brukar nästan alltid skriva utan att tänka på vad jag gör och sedan läser jag igenom det när jag känner mig färdig och så lägger jag upp det någonstans/skickar det till Frej. Oftast när jag läser igenom skiten så upptäcker jag typ små slarvfel eller att paddan bytt ut ord så att en mening inte stämmer eller liknande saker, men mer än så brukar jag faktiskt inte redigera. Det kanske blir annorlunda när jag skriver en faktisk bok och inte bara korta noveller xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0