Skrivarutmaning: Dag 13

32:Vad är ditt äldsta WIP (work in progress)?
Den första stora grejen jag någonsin gjorde var att skapa Billie. Det började 2009, minns inte när, men minns att jag gav upp. Jag fick ingen respons på det jag skrev så jag kände bara att det inte var värt det. Men den femte oktober, några månader efter att jag gett upp, bestämde jag mig för att försöka igen, för jag kunde inte släppa Billie, och tack vare det så fick jag ett litet gäng av trogna läsare på KPwebben, där jag lade upp mina noveller.
 
Tack vare Billie så har mitt skrivande utvecklats otroligt mycket - man märker det om man läser igenom alla noveller nu i efterhand. Tack vare Billie så utvecklade jag en förståelse för hur man hanterar karaktärer och försöker sätta ord på händelser man själv inte varit med om. Tack vare Billie så lärde jag mig hur man tar inspiration från världen och lägger in det som alldagliga händelser som kan få någon att le. Tack vare Billie så lärde jag mig att planera noveller ordentligt, så att storyn skulle hålla hela vägen till slutet. Jag har bara så otroligt mycket att tacka honom för, och jag är så otroligt glad att han kom till mig! ♥
 
Anledningen till att jag valde detta som longest work of progress är för att det fortfarande inte är klart. Jag skrev tio olika noveller om Billie och andra karaktärer som dök upp (varav det var hans barn + ett av barnens barn), och två av dem var spinoffs på tidigare noveller, men innan jag liksom sakta lade av med det här projektet så hade jag två noveller till planerade, och just nu håller jag på att skriva om alla från början. Dock var det ett år sedan jag gjorde det senast, så borde kanske börja igen...?
 
33: Vad är ditt nuvarandra WIP?
Ett AU som involverar fyra karaktärer (är nästan klar, har bara slutet kvar), en novell som är baserad på Such Horrible Things av Creature Feature, och ska börja skriva en karaktärs historia (han lever i nutiden, är vampyr och har levt sedan slutet på 1800-talet, så är jättetaggad på att skriva min första historiska novell någonsin!). Har en massa oavslutade saker också, men det är i alla fall vad jag håller på med för tillfället C:
 
34: Vad är den konstigaste novellidén du haft?
Jag vet inteee. Damnation är ju rätt speciell på sitt sätt, men alltså den är inte direkt konstig så idk???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0