Skrivarutmaning: Dag 6

11: Vad är ditt favoritcitat om skrivande?
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on Earth does that mean that it is not real?"
- Dumbledore, "Harry Potter and the Deathly Hallows"
(Det här har inte med skrivande att göra, men relaterar det till det. Liksom, allt händer i mitt huvud men jag förvandlar det till någonslags verklighet, på papper. Idk </3)
 
Det fanns typ citat i Jag saknar dig jag saknar dig! som jag glömt, och något som Fegnolio från någon av Bläck-böckerna sa, och något från Boktjuven, men hittar de ingenstans och vet inte exakt vart de är heller eh (och jag har inte ens ett exemplar av Boktjuven då jag lånade den från pojken min uhuhuhu). Typiskt ;w;
 
12: Vad anser du inspirerar dig mest?
Herregud. Jag letar inte inspiration - den kommer till mig helt randomly, slår till på stort och jag har någon ny idé. Kan få inspiration av att se människor på bussen/tåget, lyssna på musik, sitta och gunga, se på film/tv-serier/anime, prata med folk, spela tv-spel. Vad som helst, faktiskt. Fick inspiration helt nyss för att jag läste om två människor som sa jag älskar dig till varandra så y'know, jag menar det - jag får attacker av inspiration out of the blue xD
 
13: Vad tycker du om filmer baserade på böcker?
Det beror på hur de görs och hur de behandlar filmen. Ett exempel är Hungerspelen, som är FANTASTISK. De har inte missat så mycket från böckerna och liksom ja.
Medelmåttigt exempel - The Hobbit. Okej jag älskar filmerna så missförstå mig rätt; de har bara gjort om vissa saker från boken och liksom boken är bland det bästa som finns, och jag är fortfarande arg för att min favoritscen knappt var med :c (Scenen med Beorn är mycket längre och bättre, för er som inte läst boken </3)
Dåligt exempel - Eragon. Boken är ljusår bättre okej filmen är så inte värd det <////3
 
14: Skulle du vilja att dina böcker blev gjorda till filmer, tv-spel, tv-serier o.s.v?
JA. Alltså gud det skulle vara a dream come true liksom jag tänker mig hela tiden mina historier som filmer och tv-spel och sånt, och eftersom jag älskar allt sådant så skulle det liksom vara superawesome! (Jag har bestämt att jag ska vara där under varje sekund av inspelningar osv och störa alla HAHAHAHA ja 8DDDDD)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0