Skrivarutmaning: Dag 8

17: Skissar du upp dina berättelser innan du skriver dem?
Det beror på vad som menas. Ibland har jag lösryckta meningar och scener som jag spelar upp för mig själv alt. skriver ned, men annars så brukar jag bara göra timelines eller en lång lista med saker som ska hända (har bara gjort det sistnämnda med omrenoveringarna av alla gamla Billie-noveller. borde kanske börja med dem igen, hm?); jag suger på att planera, så jag låter för det mesta allt bara komma när det kommer C:
 
18: Börjar du med karaktärer eller plot?
Det är olika. Ibland har jag fått en idé om en karaktär som jag skulle vilja använda, men ibland måste jag leta mig fram till vem denne är. Ibland kommer jag på en plot väldigt fort och ibland måste jag låta handlingen vänta tills jag har karaktärer som jag lärt känna. Lately så har jag dock nästan endast skrivit AU's till mina karaktärer, så jag har inte behövt tänka på att komma på nya karaktärer - den senaste var nog Kaiden (en snubbe som är ett lagom mycket rövhål och som jobbar som bartender på ett ställe som släpper in minderåriga) som jag var tvungen att skriva om för vi kom på fel fot med varandra xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0