I'll be loving you 'til the break of dawn

Tror inte att jag nämnde att jag skulle fixa mina piercings efter skolan, men det blev inte så att jag åkte dit. Min läpp gjorde så jävla ont att om jag ens kom åt den nära hakan började jag seriöst att gråta, så jag messade mamma och bad henne sjukskriva mig så att jag kunde åka in till stan så att jag var där tills dess att studion öppnade. Fick ta alvedon, försökte badda läppen med koksalt och tog till och med någon gel som skulle vara bedövande innan jag åt lunch och såg på Legend of Korra innan jag åkte in till stan.
 
Kom till Platinum Piercing prick tolv, förklarade situationen för en piercare som sa att jag fick vänta i tio minuter för att han skulle sterilisera mina ringar. Sen frågade han hur länge jag haft dem, hur gammal jag var och hur länge jag haft det här problem. Han blev jätteförvånad när jag sa att det bara hade gått en dag för att min läpp var så sjukt jävla svullen att den redan spruckit, för han trodde att jag hade haft det längre än så och var påväg att skälla ut mig för att jag inte kommit till dem direkt </3 Men grejen var den att det gick så snabbt bara - i söndags kändes huden runtom irriterad så jag tänkte "okej då leker jag inte med den", på måndagen var läppen lite svullen så jag tänkte "okej då sköter jag om den med munskölj och koksalt så blir det säkert bra, annars byter jag till stavar" och så igår grät jag för att det gjorde så ont.
 
Och när han tog ut mina ringar gjorde det lika ont som när jag faktiskt fick en nål inkörd i läppen två gånger för två år sedan. Jag fick tårar i ögonen och ville be honom att låta skiten växa igen, men eftersom jag haft erfarenhet med att pierca mig nu så visste jag att det skulle gå över ganska snabbt. Han sa att jag ska vara försiktig med mina små spiderbites nu så borde det bli bättre inom en vecka, speciellt eftersom jag bytt till stavar, då läppen faktiskt tillåts svälla och sedan lägga sig istället för att bilda ett tryck för att de inte kommer förbi stavarna.
 
Kom hem två timmar efter att jag åkt på min quest och städade lite på mitt rum innan mamma och pappa kom hem från sin shoppingrunda och köpt med sig fika. Resten av dagen såg jag klart på Legend of Korra, gjorde min japanskaläxa (*cough* fuskade inte alls och skrev av facit nejnej *cough*) och såg klart på första säsongen av Black Butler. Någon gång kände jag också att jag inte kan fortsätta må dåligt över skitkommentaren igår, så jag satte mig och skrev på Damnation tills jag var klar med nästa del. Den har legat på is i ca två månader så det var skönt att få något gjort på den, nu när jag har så många planer.
 
Idag vaknade jag på ett väldigt bra humör, vilket jag tror har med att göra att jag börjat skriva igen. Åt en massa Nutellamackor till frukost framför ett avsnitt av Förhäxad och ska nu fixa håret. Idag blir förhoppningsvis en bättre dag än måndagen och tisdagen tillsammans, för nu har jag fått tillbaks mitt självförtroende och jag ska fixa att hålla tal snart, oavsett om det är på fredag eller måndag, och jag KAN skriva något till det. Antagligen tar jag en del från Damnationoch översätter eller så kommer jag att hitta på något annat idag. Vi får se, men jag är äntligen taggad på att skriva igen!
 
Tror att det syns hur svullen min läpp var igår but w/e it's a fine picture anyway
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0