Yellowcard 25/3-15

Jag och Frej kom fram till Fryshuset ca två minuter innan insläppet, och då var det inte så många där. När vi kom in köpte jag merch (en jättefin Chunk! No, Captain Chunk! baseballtröja, en mössa med samma band och en t-shirt till min syster, fast hon vet inte om det än för att det en födelsedagspresent *evil laughter*). Eftersom att inte så många kommit in än hade de inte hunnit få någon växel och han som stod bakom merchbordet kunde inte valutan så bra så jag sa att han kunde behålla växeln och han blev jätteglad :D
 
Vi kom in och hamnade på andra raden, om man kan tänka sig rummet i rader, och vi satt på golvet och pratade i en halvtimme innan Like Torches kom upp på scenen. De var supercharmiga och deras humor var hur dålig som helst xD
 
"Vi spelade in en ny låt förra veckan. Vi har en kabel så att ni kan få föra över den till era telefoner 8DDD"
"...........fyfan vad du är awkward vad sägs som att jag sköter snacket? </////3"
 
"Vi har tur för att [glömde hans namn]s bror spelar med oss ikväll, och jag och [ett annat namn] är också bröder. Så jag antar att ni kan kalla oss...... Band of Brothers :DDDDDDD" (Jag skrattade så mycket att jag grät och Frej påstod att sångaren såg mig och att det var därför han sa "Det är bra att några tycker att vi är roliga i alla fall ♥" HAHAHAHAHA)
 
När de var klara var det dags för mina babes. Chunk! No, Captain Chunk! När de kom upp på scenen hade jag inte tid att komma över chocken över att de sTOD JÄTTENÄRA MIG när de skriker "We're Chunk! No, Captain Chunk and we're gonna play Haters Gonna Hate!!!!1!1!111" och introt till en av mina absoluta favoritlåtar började att spelas.
 
Alltså.
 
Jag skrek. Jag har aldrig skrikit så högt förut.
 
Deras setlist var perfekt. De spelade i princip alla mina favoritlåtar och när de sa att ett av deras album heter Pardon my French (de är fransmän btw) typ dog Frej för han bara "thatS SO ADORABLE OMG" ♥ Blev typ fett ledsen när de klev av scenen för jag ville inte att det skulle vara över ;U;
 
Och Less Than Jake. Alltså. De var det roligaste bandet jag sett live xD De drog upp en kille på scenen för att de gillade hans hår och var tvungna att fråga honom om det och så fick de en tjej att komma upp på scenen för att göra hans flickvän avundsjuk, sen drog de upp folk på scenen som hade fått sitt hjärta krossat och basically så var det typ "We're the only band that will do this kinda thing cos we care about you guYS WAIT NO YOURE THE WRONG GUY GET THE FUCK OFF THE STAGE" och jag bara HAHAHAHA <//////3 de var asskumma men hur sköna som helst så att om de kommer tillbaks till Sverige tänker jag se dem igen, bara för att jag kan!
 
Efter deras set fick jag svårt att andas så vi backade ut till merchbordet och allt det där. Och gissa vilka som var där.
 
CHUNK.
NO.
CAPTAIN.
FUCKING.
CHUNK.
 
Så jag har träffat alla medlemmarna :DDDDDDD
 
Jag och Mathias ft. Frejs öga och hår (han ville bli bortklippt från bilder jag la upp så jag respekterade det!). Vi var awkward och stod och stirrade jättelänge för att jag fick en blackout och glömde bort hur alla såg ut så jag visste inte om han spelade i bandet <///3 Bad i alla fall om ursäkt för att jag var så awkward och han var fett chill och sa att det var lugnt osv ♥
 
Jag och Eric! Han var supertrevlig och tackade oss för att vi var där och sa att han hoppas att de kommer tillbaks och jag bara wOHO YOU GO LI'L FRENCH TOAD I LIKE YOU
 
Jag, Bastien och Paul - min favoritbild ♥ Blev inknuffad i ett hörn så hade merchbordet (där de var) och en vägg av personer mellan mig och Frej så jag höll på att få panik för jag visste inte vart jag skulle ta vägen, men då märkte en av deras merchansvariga mig och fick dem att märka mig också och de var jättekonstiga HAHAHAHA ♥
 
Jag och Bert! He was such a sweetheart - bad honom lite skämtsamt att säga åt Frej att sluta knuffa runt mig, och när Bert frågade Frej varför han gjorde så så sa Frej att det var för att om han inte gjorde det skulle jag aldrig våga komma fram och prata med någon så Bert vände sig till mig och bara "Why are you shy??? Stop being shy!!!!" och så pratade vi med honom och han har lovat mig att om de inte är tillbaks i Sverige innan året är slut så ska jag få säga "aye Bert gimme the cheek [slap]" så eh antar att vi är bästa vänner nu 8D han tog Frejs mobil och fotade oss och sen så frågade jag honom om han kunde tänka sig att spela in en kort hälsning till min syster, och det kunde han! Så det var överraskningen jag hade till Liv, och hon seriöst dog när jag visade henne videon ♥♥♥
 
Efter allt det där gick vi in till scenen igen och stod lite längre back när Yellowcard spelade. De var lika bra as they were last time och jag skrattade jättemycket och blev emotional och sådär. Det var jättefint och jag bara åh you guuuyyys ♥
 
Det var typ den roligaste konserten jag varit på. Ler fortfarande som en idiot när jag lyssnar på Chunk! No, Captain Chunk! ♥
 
min nya fina favorittröja som jag i princip bor i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0