One night yeah, one more time

Thanks for the memories
 
Dag ett och jag kan fortfarande inte förstå att det hände. Igår efter bloginlägget vaknade mamma och vi pratade om hur allt skulle bli under dagen och jag sminkade mig med en massa glitter och lagade lunch till mig själv och min bror innan jag åkte till skolan. Hade bara sociologi så jobbade på uppgiften om Swing Kids vi fick och åkte sedan till Huddinge för att möta upp Frej. Han kom dit och vi åkte hem, såg på anime och gjorde oss i ordning och åt middag innan vi fick skjuts tillsammans med mamma av pappa till Gullmarsplan. Där hittade vi Pia och Marie så vi trängde ihop oss i baksätet och åkte till Fryshuset.
 
Väl inne lyckades vi ta oss upp på en balkong där man såg skitbra (för att när vi kom in så var det så mycket folk att vi knappt såg ett skit) och så började Nothing But Thieves spela. De var mysiga men hade svårt att koncentrera mig så mycket på dem, så dansade mest skitfult med Frej xD
 
När Gerard kom upp på scenen höll jag så hårt i Frejs arm att han höll på att få blåmärken haha. Lyckades hålla ihop ganska bra under de första låtarna, men sen kom ett av hans speeches om hur han kände att han ville ut från Jersey och utforska världen och sa att "Stockholm is a beautiful city so if you wanna stay I understand, but... everyone can feel like that sometimes" och Millions spelade så började jag gråta som ett barn. När han pratade om transgender people och sa att han älskade alla som stod för detta började jag böla som in i helvete igen. Han är så jävla inspirerande och jag älskar honom så stört mycket. När jag växer upp ska jag bli lika fin som han.
 
Fina, fina människa ♥
 
Efter konserten var jag helt hysterisk och så började jag och Frej bråka om trappor och precis när vi gått därifrån insåg vi att vi råkat gå förbi en gemensam vän utan att ens märka det så vi vågade inte gå tillbaka HAHAHAHA <////3 (frågade honom om han såg/hörde oss och han bara "jo jag hörde er HAHAHAHA" alltså omg dör <////////////3)
 
Idag vaknade vi runt åtta och bara gosade innan han följde med mig till skolan. Köpte lunch till honom innan han hjälpte mig med min sociologiuppgift. Jag som trodde att jag inte skulle kunna koncentrera mig idag blev klar med den och lämnade in den, är fett stolt över oss båda ♥ Studietimmen var, återigen, inställd, så köpte lunch till mig själv och åkte sedan in till stan med Frej. På centralen köpte han varm choklad från Starbucks till mig och när han märkte att tjejen i kassan stavat mitt namn rätt utbrast han "oh mY GOD FÖRSTA GÅNGEN NÅGON STAVAT RÄTT 8DDDDD" så vi pratade med henne och gratulerade henne och hon ritade dit ett hjärta och jag bara mORE PEOPLE LIKE THIS THANK YOU 8D Så gick vi till sci-fi bokhandeln och jag köpte de två första volymerna av Gravitation (för att Frej gav mig hela serien förut de två första och jag bara hur dum får man vara?????) och så fick jag en kortlek med Totoro-motiv av honom och jag bara aaaawh ;U;
 
När hans tåg åkt så drog jag hem, åt middag, pratade om Gerard Way med mamma och musik i allmänhet med min syster. Nu ska jag mysa i min nya t-shirt och spela tv-spel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0