Baby, all I wanna do is take you home

Klev upp tio över sju i onsdags för att hinna med ett tåg som gick halv tio. Vaknade till och med för tidigt för att jag drömde att jag försov mig så var helt borta hela morgonen bara därför </3 Köpte choklad som en sen alla hjärtans dag-grej till Frej + half-birthday gift för att jag råkade glömma hans (oops) och en Red Bull innan jag klev på tåget. Blir alltid jätteförvånad när passagerare är trevliga för alltså de är alltid sjukt otrevliga på tåg; den äldre damen som satt bredvid mig frågade faktiskt om sätet var ledigt innan hon satte sig ned, frågade artigt om hon fick ställa sitt te på min bricksak framför sätet och hon blev jätteglad när jag erbjöd mig att kasta hennes pappersmugg när hon var klar. Lät berusad när jag pratade och var säkert jättekonstig men hon var trevlig och det gjorde mig glad ♥
 
Jag och Frej har tränat tillsammans, ritat och skrivit (han ritar alla huvudkaraktärer i Damnation and I'm so excited!!!! ;U;), kollat på en massa anime samt Marry Me (för att den är helt stört rolig och jag älskar den massor och är jätteglad för att han introducerade mig för den ♥) och spelat ohälsosamt mycket Hyrule Warriors. Seriöst. Jag har drömt om att slåss som Wizzro mot Gibdos och förlora hela tiden för att Wizzro är helt jävla värdelös och jag bara <///3 Dessutom såg vi också på Project Runway och jag vill ha en kavaj som en av designarna hade i ett avsnitt för den är så snYGG?????
 
Han heter Gunnar Deatherage förresten och jag tycker att det är jätteroligt
 
Idag var jag mest irriterad i skolan för att en viss person fick mig att må dåligt över att jag haft en helt okej barndom (???????) och hen var extremt jobbig och tog all min energi. Sprang till tåget för att slippa hen så snabbt som möjligt. Drog in till stan, fick ångest över att Bengans har flyttat runt allting i sin affär så jag hittar ingenting längre, sen drog jag till sci-fi bokhandeln och spenderade drygt 460:- på böcker (köpte Triggerwarning och Neverwhere av Neil Gaiman och The Lady of the Shades av Darren Shan), och när jag skulle lämna affären så började en kille prata med mig. Han introducerade sig själv men hörde inte vad han hette, tror att det var något på M men är inte säker, och han funderade på att bli pastor men ville lära sig läsa av människor innan och han läste teologi osv. Han sa att han fick en känsla av att jag var en positiv och kreativ människa och undrade lite över vad jag läste på gymnasiet och så. Även om han var jättetrevlig så var det lite läskigt så försökte bli av med honom genom att säga att jag inte skulle till tunnelbanan utan åt ett helt annat håll but that backfired för det skulle han med </3 Han erbjöd sig dessutom att köpa något att dricka till mig men jag tackade nej pga vill inte ta emot saker av främlingar (<//////////3) Och vi pratade om hur viktigt det är att ha vissa verktyg för att klara sig i livet, att vissa alla människor respekt och kyrkan. Det var intressant och skrattade sönder när jag väl lyckats gå därifrån för att det var så jävla random xD
 
Gick och väntade på Frej och läste Dexter in the Dark tills dess. Sen gick vi och fikade på Wayne's Coffee, gick till Serieboden och Comic Heaven och satt sedan på centralen och läste mangan Legal Drug tillsammans. Vi hann inte läsa klart men den var jätterolig så långt som vi läste. Älskar dagarna när vi bara kan hänga tillsammans ett par timmar; inte för att jag inte vill vara med honom under en längre tid, för jag älskade att vara med honom fem dagar i streck, men för att det känns så jävla naturligt. Det påminner mig om hur det var när vi bara var bästa vänner och fånade oss tillsammans, fast nu med en massa mer gos. Älskar honom så jävla mycket att det är löjligt ♥
 
Kom hem, åt hemgjord pizza, lade upp en bild på böckerna jag köpte och taggade författarna utan att tänka efter och whoops Darren Shan - min absoluta favoritförfattare - vet nu om att jag finns. Det var andra gången jag skrek så högt att jag fick ont i halsen; första gången var när jag och min syster hittade en (död) spindel i källaren och jag skrek åt henne att döda den tills den dog och slänga ut den ur huset. Eh. Btw hon är 11 och det är åtta år mellan oss och jag betedde mig som om jag var fem hon är trött på mig HAHAHAHAHAH
 
soon-to-be-18 åring som fortfarande beter sig som en femåring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0