The sun will shine bright enough to make you blind

Satt nyss och tänkte på varför jag inte bloggade i torsdags och kom på att det var för att jag var tvungen att skriva ihop ett helt tal om Candide på en kväll och träna på det + ett annat tal som skulle hållas på fredagen. Var verkligen jätteupptagen med det så eh ja. Ingenting speciellt hände under dagen vad jag kan minnas - spelade badminton på idrotten, jobbade på en debattartikel om hur bra det är att kärnfamiljen blivit mindre dominerande lately och det var jätteskönt att sluta vid halv fyra istället för halv fel (vi har japanska två gånger i veckan nu så att min jättesena dag är nu en timme kortare och det känns hur bra som helst), sen jobbade jag med skoluppgifter resten av dagen.
 
I fredags höll jag ett tal om att skriva och hur mycket det har påverkat mig och läste upp början på Damnation fastän jag var jättenervös och inte har låtit någon förutom Frej läsa vad jag skriver om det inte är så att jag gömmer mig bakom en skärm. Det kändes som att jag höll på att svimma men fick positiv respons direkt efteråt - Alex skickade en lapp till mig där han citerade något jag sagt och i princip skrek "ALLTSÅ DEN MENINGEN VAR SÅ JÄVLA BRA!!11!11!11!!!", jag har råkat lova Amanda en signerad kopia av min första bok och min lärare ska berätta för mig om hon kommer ihåg vad ett förlag som satsar på unga författare heter så att jag skulle kunna testa att skicka in något dit! :D
 
Brandlarmet gick igång någon gång där på förmiddagen också, och först trodde vi att det var en övning men det visade sig att naturklassen hade labbat och råkat sätta eld på något på riktigt. Det var inget allvarligt men jag tänker bränna klassen på bål för att det var svinkallt ute och jag hade bara en t-shirt på mig </3
 
På svenskan ville läraren prata om omdömen så jag sa till henne att jag behöver gå i specialklass för att jag verkligen inte klarar av kursen och hon höll med, sedan sa hon att allt jag gör är på A-nivå så att jag ska fortsätta som jag gör xD Sedan var det så att det var frivilligt att hålla sitt tal eller inte beroende på om man var klar och så, och eftersom jag var det så gjorde jag det trots att jag knappt kunde mitt tal så blev min belöning att jag slipper ha svenska nästa vecka!!! (HAH SUCK ON THAT SOCIAL ANXIETY)
 
Eftersom vi fick sluta ungefär halv två så var jag hemma hos Frej redan halv fyra, vilket är en hel timme tidigare än vanligt!!!!! Under helgens gång åt jag stora mängder choklad pga tyckte att jag förtjänade det, vi spelade Twilight Princess (lite ledsen att vi kom så långt och jag lyckades med en i princip omöjlig sak innan Frej lyckades stänga av utan att spara liksom mm tack <///3) och läste A series of unfortunate events (nu är vi på bok tio tror jag!!!!!!) och eh det var i princip allt. Fast vi drack ju iförsig omåttliga mängder te och kaffe också...
 
Idag jobbade jag lite mer på debattartikeln under samhällskunskapen och fick feedback på mitt tal på kommunikationen. Blev glatt överraskad av vad jag läste för att jag, normalt, får höra att jag talar för lågt och för snabbt, men denna gång pratade jag BARA för snabbt! Fick en massa fina kommentarer om att det var ett fint tal och att det var kul att det var personligt och att det var spännande att jag läste upp något jag själv skrivit... sen kom en kommentar som fick mig att tappa självförtroendet. Låt mig bara säga till alla som kanske måste skriva feedback en vacker dag - skriv INTE att det "hade kunnat vara mer intressant om man gjort si och så" eller "ta kortare utdrag från noveller eftersom det är lätt att det blir långtråkigt". Det. Gör. Ont. Så mådde dåligt över den kommentaren tills både Frej och Amanda sa åt mig att släppa skiten för att det var ett så bra tal och Amanda sa att om jag lät henne så vill hon läsa hela Damnation, så hon ska få göra det någon dag. Bestämde mig då för att vadfan - Damnation är jättebra. Nästa gång talar jag långsammare (ska i alla fall försöka) och så ska jag inte tänka på den kommentaren. Dock känner jag att det fortfarande känns och är känsligt så ska försöka hitta på något för att dämpa det </3
 
Sedan jag kom hem har jag skrivit klart den första versionen av debattartikeln och skickat in den. Nu kommer jag högst antagligen titta på anime (högst antagligen Gokusen pga nästan klar) eller så går jag och läser Trigger Warning som är så förbannat bra. Eller spelar om Phantom Hourglass. Vi får se, vet inte vad jag känner för just nu xD
 
den här saken fyller 18 om mindre än en månad... eh... wtf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0