Well I just wish we could go back one more time and begin it

Back before I lost myself somewhere
Somewhere in it
 
I tisdags mådde jag inte bra. Jag vet fortfarande inte riktigt vad som hände men jag skulle fixa håret och så bara stirrade jag in i väggen och började gråta. Mitt självförtroende har inte varit på topp ett tag vilket mamma tror är orsaken till min svacka den dagen, men jag vet inte. Tror att det är en mix mellan tusen saker, typ att mitt självförtoende inte är det bästa + att vi fått flera jobbiga uppgifter i skolan och sådär. Åkte till skolan i alla fall och hade samhällskunskap, trots att jag inte kunde minnas exakt vad det handlade om. Var tvungen att säga till Amanda att jag inte kunde följa med hem efter skolan för att jag verkligen inte mådde bra (sa dock att jag hade jätteont i huvudet och fick sympati av Zeb som råkade lyssna) och hon sa att jag var paxad för nästa dag vilket gav mig mer ångest eftersom hon ville absolut att JAG skulle hjälpa henne med en uppgift, en uppgift som jag visste att det var bäst om jag fick jobba med i fred. 
Efter skolan tror jag att jag låg i sängen och spelade mobilspel resten av dagen bara för att jag liksom inte orkade. All lust och ork till att göra något alls bara försvann, helt enkelt.
 
På onsdagen hade jag sån ångest över att behöva gå till skolan och säga till Amanda - igen - att jag inte kunde göra den jävla uppgiften med henne, så jag fick stanna hemma. Då gjorde jag uppgiften (att spela in ett tal där man låtsas vara en känd ekonom; skulle vara Karl Marx, kommunismens fader, och det var ju kul!), blev skitnöjd och tränade med mamma. När Liv kom hem drog hon, jag och mamma och shoppade lite. Kom hem med en ny baseball tröja för det är ju verkligen så att jag behöver fler sådana..........
 
Jag utklädd till Karl Marx! Dock är det väldigt inkorrekt pga han hade ingen mustasche. Däremot hade han ett helt otroligt skägg........
 
Tröjan!!!! Är kär i den!!!!!
 
I torsdags när jag kom till skolan fick jag reaktionen ".....men vad fan gör du här??", för tydligen var det nationella i engelska på morgonen, vilket ingen kunde ha informerat mig om med tanke på att jag inte var där på onsdagen när de pratade om det. Åkte ilsket hem och spelade Farmville, råkade lägga armen i makrillssås och åt nudlar samt drack te till lunch innan jag åkte till skolan igen. Amanda sa att hon hört att jag haft en rolig morgon, vilket gjorde mig förbannad - hon var medveten om att jag inte var i skolan och ÄNDÅ kunde hon inte messa mig trots att hon visste att VI BÅDA inte behövde komma till skolan på engelskaprovet, vilket gör att basically gav hon mig payback för att jag inte hjälpte henne med en uppgift hon skulle fucking göra själv. Blev mest arg och ledsen för att det var jag som bullshittat ihop 2/3 av hennes prov OCH fått komma på en helt ny inledning till henne eftersom hon hade mage att säga att hon skulle sno min introduktion. Fick min revansch samma dag kan man ju säga; vi skulle spela upp våra tal på lektionen, och jag hade lätt det bästa talet som spelades upp. Vi var fem som var klara så läraren frågade om någon av oss ville spela upp sitt tal inför hela klassen för att inspirera dem, och efter att Paulus visat sitt gick jag också med på det (vilket är ett stort steg för mig med tanke på att jag hade chansen att endast göra det inför fem pers) och jag fick jättemånga fina kommentarer efteråt, bara för att min video var totalt oseriös. Amanda hade fått göra en ljudfil för att hon inte haft någon som kunde filma åt henne och den var kortfattad utan humor - förutom den delen jag skrev. Så tji där fick hon!!!!!!!
Det var i princip hela dagen. Vi hade japanska mycket tidigare och bara i ca en timme för att vi inte ville vänta till två efter de få redovisningarna, och det var typ det.
 
I fredags jobbade jag på min presentation till kommunikationen, spelade in ca halva talet och fixade med bilder och så. Tappade fokus efter ett tag och spelade hänga gubbe med Amanda, och jag var överlägset bäst på det. Sen på svenskan pratade vi om olika typer av tidningar och artiklar, så fick vi läsa ett reportage om en tjejs hemska upplevelser i högstadiet och själva skriva en reflektion över vår högstadietid. Råkade skriva en mindre roman om hur hemsk min skola var för att allt var så jävla skruvat och jag blir arg varje gång jag tänker på det. Oops. Hoppas att hon inte läser upp den inför klassen nästa vecka!
När jag kom hem gjorde jag klart min kommunikationspresentation och fixade mig för min systers kalas! Hela partyt kan beskrivas såhär: Jag åt massa pizza och godis, blev gravid at some point, ville adoptera en av Livs kompisar (hon var seriöst bedÅRANDE både med personlighet och utseende och jag bara asdfgdfgASDFSDFG), jag hjälpte hennes kompisar att gömma sig under kurragömma och jag hängde för mycket med mina föräldrar. Hon hade kul i alla fall och det var faktiskt väldigt lyckat!
 
Mitt glas var fett fab ok ♥
 
Idag hade jag tänkt plugga lite, men min familj drog med mig till Tyresta naturreservat. Jag trodde att jag aldrig hade varit där men så fort jag kom dit kände jag igen mig och såg hur jag åt matsäck på en jättestor sten/klippa och bara "men shIT JAG VAR HÄR I HÖGSTADIET DE HAR ETT MUSEUM HÄR" och det var jättekonstigt för jag minns inte vad vi gjorde där??? Jag kommer ihåg museumet och matsäcken men det är allt. Skitmärkligt </3
I alla fall, vi gick en av sträckorna och jag höll på att både döda och bli dödad av en orm. Pratade även jättemycket om superhjältefilmer med min bror och försökte hålla mina småsyskon på gott humör för båda var basically små negativa moln. Höjdpunkten på dagen var dock att få äta min mat ur en The Avengers-matlåda ♥
 
Just nu sitter jag och lyssnar på musik och ska försöka slänga in lite plugg någon gång under dagen, främst idrott och japanska. Förhoppningsvis får jag något gjort innan Vampire Diaries senare ikväll!
 
outfit igår pga kände mig fett söt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0