Dag 2: Mitt liv (familj, vänner, annat sheisse)

HAHAHAHAHAHAHA åh. Mitt liv.
 
Min familj består av sex personer - (i åldersordning) pappa, mamma, Petter (storebror), jag (mellanbarn), Liv (lillasyster) och Viggo (lillebror). Vi har även två hamstrar, Jackson och Santos. Jackson är min fetboll. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att vi är väldigt dysfunktionella och typ, alla har säkert någon form av diagnos. Haha.

Skämt åsido - min lillebror har autism. Ni kan googla det om ni vill läsa mer. Han fick diagnosen när jag gick i mellanstadiet, typ i fyran kanske. Han har haft den ett par år i alla fall. Idag går han i en specialskola (särskola, muppskola, skola för barn som behöver hjälp, kalla det vad ni vill) och har utvecklats otroligt mycket. Vi får kämpa för honom, för att allt ska vara bra, men det är så värt det. Han är helt enkelt en underbar liten man.
 
Kompisar... Jag antar att jag har en hel del kompisar, egentligen, men det är bara två som jag skulle räkna som mina allra bästa kompisar.
 
Den ena är Paprika. Vi träffades på KPwebben för lite över ett år sedan och bytte ganska snabbt telefonnummer och sånt. Han är min tvilling och världens finaste människa, och jag älskar honom mer än något annat. Jag kan prata med honom om allt och inget, seriösa och oseriösa saker, och det är så jävla underbart.
 
Den andra är Elvira. Den enda barndomskompisen jag har kvar. Tror vi träffades på typ dagis och lekte en hel del på sexårs. Sedan gled vi ifrån varandra för att hitta tillbaks till varandra i sexan, högstadiet, när vi hamnade i samma skola. (Såhär är det, att de flesta från min skola hoppade till Kunskapsskolan eller en fjortisskola precis vid centrum, och alla tyckte jag var galen som valde att åka buss i tusen år till en skola utan lekplats.) Jag är liksom trygg med henne och hennes hem är som mitt andra hem. Jag trivs med henne, hennes familj och hemma hos henne, helt enkelt.
 
Sen har jag ju kompisar. Orkar inte räkna upp alla men ni vet förhoppningsvis vilka ni är C:

Mitt liv består just nu av högljudd musik, sena nätter framför en tv-skärm och bläckskrift i skrivhäften. Och perversa rollspel.
 
Hinner inte skriva mer nu, ska åka till stan. Men det är typ, mitt liv just nu. Och familj. Och kompisar. BAZINGA!
 
1. Det här är jag
2. Mitt liv - familj, vänner, annat sheisse
3. Favoriter del 1: filmer/tv-serier
4. Favoriter del 2: böcker
5. Favoriter del 3: musik
6. Mitt rum
7. Jackson (den feta so called hamstern)
8. Det här gör mig glad
9. Det här gör mig ledsen
10. Mina drömmar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0