Dag 7: Jackson (den feta so called hamstern)

HAHAHAHAHAHA åh jag älskar honom ♥
 
 
Jag har en hamster av rasen sibirisk vintervit dvärghamster. Han heter Percy Jackson ('cause Logan Lerman och så Jackson i Flight 29 Down *-*) och är ganska precis ett år gammal. Vi vet inte riktigt när han fyller år, men han var fem veckor när vi köpte honom och det är ungefär fem veckor till jul nu. Vi köpte honom den 23 december 2011 - oh what a happy day. Kommer ihåg när jag och Liv turades om att gå runt med kartongen, hur jag gick med den innanför jackan för att hålla de två hamsterbröderna varma.
 
Min favoritbild av dem tillsammans, tillsammans med den här:
Jackson är den till höger, så kolla på hans ansikte så kan ni nog gissa varför jag tycker om den här bilden så mycket...
 
Vi hade dem i samma bur i ungefär två veckor innan de började bråka så mycket att det inte gick längre. Jackson markerade sitt revir liksom (Santos kunde till exempel inte få gå in i huset utan att åka på stryk) så vi byggde en provosorisk bur till Santos. Då var de så lika att det var svårt att se vem som var vem, så jag trodde att det var Jackson som blivit attackerad, vilket skulle ha varit mer logiskt då min hamster är den fetaste och lataste av dem. Nu har vi testat att ha dem tillsammans två gånger kanske, men det är samma sak nu som då. Synd, för de var så otroligt söta tillsammans.
 
Bild på när de leker/brottas. Tyckte det var lite passande.
 
Jag tror inte att Jackson är en dvärghamster. Han kan inte vara det. När vi köpte honom var han ungefär lika stor som halva min handflata - nu är han fan nästan lika stor som min handflata + första ben-delen i fingrarna. Helt sjukt. Han är också otroligt platt och hans bakben ser ut som två paddlar. Han liksom ålar sig fram när han går. Mer om hans utseende... uhm... han är fet. Eftersom jag inte tror att han är en dvärghamster så kallar jag honom för flygekorre, för han har så mycket extra päls på kroppen att det ser ut som om han har den där typ vinghuden flygekorrar har. Exempel på att detta kan vara sant: Engång hoppade han från något, och jag svär på att han fällde ut benen så att han fick den där extra pälsen att se ut som en flagga och gled fram. HAHAHAHA jag orkar inte jävla störda sak </3
 
Min lilla Sherlock Holmes ♥
 
Den senaste tiden har vi upptäckt att han ser otroligt ond ut när han äter. Det hela började med att jag fotade honom när han åt en ärta på köksbänken - första bilden (utan blixt) såg han normal ut, andra (med blixt) såg han ut som om han undrade vad jag höll på med och tredje (med blixt) stirrade han rätt in i kameran som om han tänkte "I'LL FUCKING KILL YOU IN YOUR FUCKING SLEEP YOU MOTHERFUCKER!!!1!1!!1!!111!!1!11!" Varje gång jag ser den bilden dör jag seriöst av skratt, för alltså HAHAHAHAHAHA åh.
 
 
Vad kan jag mer säga om honom? Han brukar sova på rygg. Ibland ligger han på rygg och tvättar sig - jag har också sett honom äta i sömnen. Behöver jag säga så mycket mer än att den här hamstern/flygekorren är störtskön?
 
Så alltså: Jackson är världens skönaste, underbaraste och fetaste hamster, och jag älskar honom så sjukt jävla mycket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0