Mer snack om Tomie

De här filmerna var sjukt bra! Really. De är tydligen filmerna som skapade den japanska skräckvågen och är både The Grudge och The Ring's föregångare. (Vilket är filmer som jag bara antar att alla åtminstone hört talas om.)
 
Jag själv tycker inte att någon av dem varit speciellt läskiga hittills (är på den sista nu, The final chapter eller Forbidden fruit MÅSTE DE HA OLIKA NAMN?!???!). Dock är musiken ganska obehaglig, och man kommer inte ens undan den om man ser online utan meny. Stör mig också lite på att jag  måste vara helt fokuserad hela tiden, då jag inte kan ett dugg japanska. (till exemepel så har jag säkert missat en del nu med tanke på att jag skriver det här men turligt nog för mig så har jag läst serien innan jag såg filmerna - Museum of Terror: Tomie heter dem - så jag kan gissa mig till vart de kommit i filmen)
 
Okej nej jag vet inte varför jag skriver allt det här återgår till filmen nu hejdå <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0