Breaking our bones every night and day, breaking our bones breaking all the same

Så, nu har jag gått i skolan i två dagar. Ärligt talat är jag mest trött på allt just nu.
 
Igår vaknade jag halv sju för att åka till skolan så att jag skulle vara där halv åtta. Kom dit samtidigt som Micho, Paulus och Amanda så catchade upp med dem. Fler kompisar droppade in på frukosten och sen var nästan hela klassen samlad när vi fick höra att uppropet inte ens skulle hända så att vi fick helt plötsligt en håltimme på fyra timmar!!! Yay!!!! Så jag sa att jag skulle åka hem, men när jag var påväg till bussen mötte jag Markus som ville hänga lite så vi satt på fotbollsplanen och pratade i kanske en kvart innan jag gick till bussen för att åka hem och mata mamma med skvaller från en händelserik första timme i skolan och äta lunch innan jag återvände.
 
Tydligen ska vi ha ett praktiskt psykologiämne, vilket jag är sjukt nervös över. Mariolina sa att ämnet en gång i tiden hade hetat "Att växa som människa" och basically ska kursen gå ut på att man ska kunna prata om allt möjligt, få nya perspektiv och diskutera. De har alltså slagit ihop två av de saker som ger mig mest ångest i världen; att prata och vara personlig. Seriöst, jag kan inte. Jag kan berätta saker för mamma och pappa och Frej men sen tar det stopp. Jag klarar det bara inte.
Fast jag var lite rolig ändå, för vi skulle gå klassen runt och säga vilken färg vi kände oss som idag, och jag var den enda som svarade regnbågsfärgad...
 
Igår var jag mest besviken över mitt schema som suger, så jag spelade Sims och var på dåligt humör ca fram tills jag skulle sova, då jag började gråta och ringde Frej. Nu känns det väl okej, men alltså... mitt schema suger???? Har en lektion på måndag och fredag??? Båda är på eftermiddagen???? Fredagslektionen slutar tjugo över tre????? Jag är ledig på en torsdag när jag egentligen ville vara ledig på måndagar???? Jag ska börja tjugo i åtta och sluta fem på tisdagar????? Jag vILL INTE JAG KAN INTE ENS TA MIG UR DET HÄR HAHAHAHAHA
 
Började fem i halv tio idag för att vi inte fått handledare för gymnasiearbetet än, så började med ledarskap och organisation. Vår lärare är helt ny på skolan, heter Heléne och verkar jättetrevlig. Hon gillar att prata, också. Är lite nervös över den här kursen med eftersom jag inte vet exakt vad den innebär; tänk om man måste prata massor? Usch.
 
Efter lunchen gick jag och Paulus till Ica och köpte brownieglass innan det var dags för svenska. Inte så mycket hände för att vi hade bara en timmes lektion - vi gick igenom vilka stora moment vi ska ha och så fick vi spela in en liten video om vilka utmaningar vi tyckte skulle bli svårast i år. Efter det var det engelska och det var väl okej; vi hade hörförståelse och gick igenom två texter. Fick sluta en timme tidigare än vad schemat säger för att jag skrev klart min sammanfattning på kanske tjugo minuter (for the record var den två sidor lång) och jag bara hell yeah!!!! Så åkte hem, hängde med min syster en stund och har sen dess spelat Sims. Ska snart gå och duscha, så snart jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0