Open my mouth, all that comes out is white noise and incomprehensible sounds

Klockan ett på söndagseftermiddagen påbörjade jag min resa hem till Frej, och det gick väl ganska bra trots att SJ suger och har banarbeten hela tiden. Fick byta tåg i Sala för att kunna ta mig till Västerås, och egentligen skulle Frejs tåg komma en minut efter mitt men det blev fel så han kom kanske fem minuter sent, vilket gjorde att jag gick för att köpa kaffe eftersom jag höll på att dö av huvudvärk och trötthet. Kommer inte ihåg vad vi gjorde; tror att vi såg på de senaste avsnitten av America's Next Top Model (deT HAR BÖRJAT SÄNDAS IGEN CAN I GET A HALLELUJAH det är helt vansinningt i den här säsongen ser fram emot detta så mycket) och åt godis och croissanter. Och såg på Legally Blonde ett och två, nu när jag tänker efter. Eftersom vi var vakna när det blev måndag attackerade jag Frej med pussar för att nu är han också arton år officiellt, så han fick mina två presenter jag hade kvar (den jäveln hade listat ut alla andra.......) vilket var en AU story han längtat efter och The ocean at the end of the lane. Sen sov vi.
 
På måndagen när vi vaknade åt vi kvarg med vit choklad och kokos (vilket är min nya favoritgrej) och gjorde oss i ordning innan vi gick till Magic Lines och jag såg på när Frej blev tatuerad. Han skaffade 01 från The girl who leapt through time och jag är så avundsjuk!!! Vill också tatuera mig!!! Måste bara bestämma mig för vad jag ska göra först. Efter det åkte vi hem till hans mamma för att slå in paket till Frejs vän i USA och ha födelsedagsmiddag för älsklingen min. Mycket cheesecake blev det, haha.
 
I tisdags åkte vi in till Stockholm tillsammans med Frejs syster och hennes kompis för att Frej hade fått biljetter till en föreställning vid namn Underart av Cirkus Cirkör på Dansens hus, så det skulle vi se! Så vi åkte in lite extra tidigt för att shoppa; köpte ingenting men var superfrestad att köpa kjolen på Kawaii som jag dregglat över i ett par veckor nu.
Föreställningen var helt otrolig! Det började med att en kille bara stod vid sidan av scenen och drack något ur en mugg och sa typ enstaka ord tills han var klar och släppte koppen på golvet så att den gick sönder. Sen dansade de och kastade personer mellan sig och alltså det var så jävla vackert och inspirerande på samma gång att jag bara sdfgdsfgSDFGSDSFGH MORE OF THIS PLS
Efter showen försökte vi hinna med ett tåg tillbaka men hann inte, så vi hängde på centralen. Jag blev sjukligt sugen på milkshake så jag och Frej gick för att köpa det och systern och kompisen gick för kaffe/varm choklad. Sen tappade vi bort dem, Frej fick panik, vi gick till Espresso House och frågade om någon sett dem, hittade dem på Starbucks där de skämdes ihjäl för att Frej tvingade med sig dem tillbaka till Espresso House för att kassörskan faktiskt blivit orolig och ja </3 Vi satt utomhus och pratade (they pretty much had a competition where the point was to make Frej as uncomfortable as possible), sen köpte vi dricka på Coop och alla satt typ med tumblr xD
 
På onsdagsmorgonen mådde jag illa så jag och Frej var ensamma hela dagen faktiskt. Vi tittade på konstiga filmer och serier på Netflix (fast Hjørdis var faktiskt fett söt) och gick på en promenad i Strängnäs och sådär. Det var väldigt trevligt faktiskt. Inne i en konstbutik hittade vi en massa söta små flaskor så jag fick välja en som Frej köpte till mig för att han är så snäll ♥
 
I torsdags så bestämde sig Frejs mamma och hennes man för att åka till Uppsala på eftermiddagen/kvällen så vi följde med! På vägen dit stannade vi för typ, fika/mellis på ett organiskt café which was pretty fucking rad actually, sen åkte vi till Uppsala. Det var min första gång i den staden och alltså jag blev lite kär. Det var fett mysigt med en massa broar och bryggor och utomhusserveringar och färgglada hus. Vi gick runt i en halvtimme och det mest random någonsin hände; en tjej gick åt det motsatta hållet som oss och jag bara "men fan det där ser ju ur som Birna????". Note: Birna är en kompis till mig som jag lärt känna på internet och träffat ett par gånger, hon bor i Uppsala och jag har inte träffat henne på två år. Så, tjejen kom närmare ocH TAMIGFAN DET VAR BIRNA
Hon blev typ lika förvånad som jag blev, vi nästan skrek och kramade varandra och var helt SDFGDFG alltså mIN DARLIN' blev fett glad av att se henne ♥
Efter lite sightseeing åt vi indisk mat (som var helt stööööört gott) och åkte sedan hem. Frej och hans syster fick välja musik so they just went full blown crazy, vilket var kul eftersom Frej tydligen tycker om mer pop än jag var medveten om...
 
På fredagen hände inte jättemycket. Jag och Frej åkte tillbaks till det organiska caféet med hans mamma och hennes man för lunch, vilket var jättetrevligt! De hade en liten butik där de sålde bland annat saker de odlade själva och lite annat smått och gott; de hade lakrits som såg ut som faktiska stenar. Guess who bought those 8D
Det var meningen att vi skulle åka till Magsjön efteråt, men när vi var påväg tillbaks till Strängnäs hade bron hissats upp och var uppe jättelänge så jag och Frej stannade hemma istället och såg på All hail King Julien. Sen åkte jag hem vid fyra tiden, åt tacos med familjen och spelade Sims tills jag somnade, typ.
 
Idag var jag på utflykt med familjen till Tyresta nationalpark där jag bland annat pratade om Harry Potter med Liv och Petter, klättrade i träd och åt muffins. När vi kom hem beställdes pizza som åts framför The young ones, och senare på kvällen åkte jag, mamma och Liv till Ica för att köpa godis som vi kunda mumsa på framför The amazing Spider Man. Overall har jag haft det väldigt trevligt och längtar därmed inte tills skolan börjar igen på måndag. Samtidigt längtar jag för att jag känner en stark hatkärlek till sommaren; å ena sidan slipper man skolan och det är ju jävligt nice, å andra sidan fungerar jag inte riktigt utan rutiner. Så lite skönt kommer det att bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0