Inside my shell I wait and bleed

Igår mötte jag som sagt upp Frej inne i stan och holy shit hela dagen var så jävla mysig. Kom till centralen vid 11 och svarade på en enkät någon ville att jag skulle fylla i, och så kom Frej mitt i det och mina händer bara skakade för jag är fortfarande nervös när jag träffar honom, haha ♥ Vi gick till Västerlånggatan och köpte glass inne på Ben & Jerry's och åt den nere vid vattnet mot Slussen, sen gick vi in på sci-fi bokhandeln  och sprang runt och skrek för att vi hittade så mycket exciting saker, bland annat Tokyo Ghoul-mangan som äntligen översatts till engelska! Han köpte den till mig för att han är så jävla söt ♥
 
Efter det gick vi ned till vattnet under bron i Gamla stan fast en bra bit bort från den och bara satt och pratade om allt. Pratade om hur de två senaste veckorna varit, hur konstigt det är att två barn från samma förälder kan uppfostras så olika etc. Efter det gick vi till centralen och köpte kaffe innan vi gick runt på Drottninggatan. Vi gick bland annat in på Buttericks och fånade oss, grät över alla dyra kläder inne på Shock och sprang runt som galningar inne på Kawaii. Där köpte jag en tatoo choker och kände mig genast super hipster/scene/pop punk, and I fucking love it.
 
 
Sen behövde vi båda gå på toa och det började bli dags för middag så vi återvände till centralen för toabesök och middag 1. Vi åt utanför Donken och läste manga tills vi blev hungriga igen och hade middag 2, bestående av chicken nuggets från Burger King. Fick fyra dipper på köpet så vi snodde åt oss några och gick ut och satte oss vid fontänen. Där hände bland de mest bisarra saker som någonsin hänt mig. Frej med, antagligen. Det kom fram en kille till oss som pratade engelska med någon brytning och frågade om vi kunde engelska eller italienska, sen frågade han vad vi hette, om våra facebooks och nummer och sa typ "you guys are so beautiful holy shit" och liksom han var inte otrevlig eller så men vi båda flippade ju ur??? När han ville ha våra namn sa jag inte mitt officiella utan det jag använder på internet och faktiskt trivs med - Jamie - och självklart fick han inga nummer eller facebooks eller så.
 
Det där var dock inte den bisarra delen. Det bisarra var när han höll ut handen mot Frej, och Frej - som trodde att han ville ha en high five eller skaka hand - sträcker ju såklart ut sin hand. Men nej; killen pussade på hans hand. Och så sträckte han sig mot mig och jag bara "NEJNEJNEJ VAD FAN" men liksom ville ju inte att han skulle bli läskig så lät honom pussa på min också <//3
 
Needless to say - jag och Frej gick in på centralen igen och köpte handsprit, och när vi precis hittat bänkar att sitta på så kommer han in igen, så vi gick och satte oss vid vattnet istället. Det här gjorde ju oss väldigt paranoida eftersom det aldrig har hänt oss förut (eller alltså en gång när jag var tretton ville en kille ha mitt nummer, bli min vän och gå och fika men jag typ sprang därifrån för alltså????) så när vi var tvungna att gå tillbaks satte vi på oss huvtröjor, bytte väskor och tog en annan ingång till centralen xD
 
 
Idag har jag inte gjort så mycket mer än att slänga i lite kläder i en väska och skrivit en del, samt haft ett kort telefonsamtal med Frej. Ska på kryssning med mamma, Petter och Liv idag och är lite nervös, eftersom jag knappt åkt båt förut. Har tagit färjan på Mälaren till Birka och åkt Djurgårdsfärjan, men liksom aldrig så länge som jag kommer göra nu, och definitivt inte på en sådan stor båt! Är lite excited dock, tror att det kommer bli en kul upplevelse.
 
Är också väldigt nervös/arg/rädd/full av kärlek pga en grej som hände alldeles nyss, men vet att jag inte får prata om det. Sånt suger. Jag vill kunna prata med folk. Det här rör dock egentligen inte mig alls, but still. Hoppas verkligen att allt kommer lösa sig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0