Say you love me just to breed insanity

Igår åkte jag som bekant och såg Alice Cooper på Grönan. Vi kom dit runt fem tror jag för att vi skulle äta middag där. Efter ett snabbt beslutstagande gick vi till en restaurant som låg ganska nära scenen (Kaskaden tror jag den heter...? Idk) för att mötas av skyltar som säger att åldersgränsen är 20 just den kvällen. Förvånade som vi var, eftersom det aldrig hänt förut, frågade vi en vakt som sa att det var åldersgräns 20 på hela restauranten så jag fick inte komma in trots att jag inte tänkte gå till baren. Han sa också att eftersom jag var 18 kunde jag ju gå och beställa alkohol, men också att små barn fick följa med sina föräldrar in och jag bara??? Jag får inte komma in och äta men små barn får följa med sina föräldrar som högst antagligen skulle dricka och låta dem vara bland en massa vuxna som skrek och drack för mycket????? Så jävla dum regel. Är fortfarande lite upprörd känner jag.
Vi gick till ett hamburgarställe vid vattnet istället och fick hur goda hamburgare som helst dock, så det dämpade att jag var så upprörd. Men ändå </3
 
Alice Cooper var helt grym! Han är ju en sådan otrolig scenmänniska med en massa roliga dekorationer och outfits och idéer och jag bara aaah ;U; Han blev halshuggen at one point och sjöng trots att han inte var på scenen, och de hade en jättestor Frankenstein-docka som sjöng åt honom under Feed my Frankenstein och aaah det var bara så jävla roligt. Det enda som var lite trist var att i princip alla som stod framför mig var längre än vad jag var och de som stod direkt framför mig rökte ca hela tiden så blev illamående. Dessutom fuckade min mobil runt när jag tog foton osv, men är inte så arg för det - det viktigaste är att jag var där, inte att dokumentera varje sekund C:
 
Blev helt nostalgisk under konserten för att han gjorde vissa saker som jag mindes från när jag såg honom 2011, så lägger upp en bonusbild från det med xD
 
2015
 
2011 (typ snyggaste bilden någonsin jfc)
 
Idag åkte jag och min familj ut till Stallarholmen för att gå på vikingamarknaden! Det var djävulskt varmt dock och i princip alla var på dåligt humör men det var trevligt ändå. Var väldigt glad över att jag stylat mitt hår annorlunda så att jag inte hade något hår i ansiktet (för en gångs skull 8D). Vi vandrade omkring och jag köpte en jättesnygg earclip och så åt vi glass och åkte sedan hem. När vi var hemma skulle jag ut på gräsmattan och hämta två stolar när jag troligtvis trampade på en humla - fick en blackout i ca tre sekunder så minns inte så mycket från det att min lilltå kändes som att den brann och att jag satt på verandan och sa att jag ville amputera bort tån. Mamma och pappa blev hysteriska och hämtade allergitabletter och bedövande salva och min syster blev orolig för att min tå svällde upp något enormt, haha. Lesson learned: Kolla noga på marken efter humlor, 'cause they hurt more than getting pierced!
 
hÅR
 
Earclip! Ska ta en bättre bild någon gång men det är en drake :D
 
Nu ikväll har jag blekt slingor i mitt hår i hopp om att om jag går det en, två gånger så kommer jag att kunna färga det orange nästa vecka. Har ingen bra bild på det pga dålig ljussättning, men någon gång dyker väl någon bild upp.
 
Kommer att åka bort i en vecka från och med imorgon och kommer troligtvis inte att uppdatera här under den tiden. Tror dock att de som eventuellt läser här följer mig på instagram så att om man är jättenyfiken så... well, you know where to find me xD
Så till alla som eventuellt läser det här - have a lovely week och försök att inte dö i värmen~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0