Tonight we'll sail to the edge of the world and watch the stars fall down

I'M ALIVE!
 
Det känns konstigt att vara hemma, typ som att veckan i Örebro egentligen var en dröm för att allt gick så otroligt snabbt. Gör en recap i alla fall :D
 
I söndags innan vi åkte hjälpte jag till att städa och underhålla Liv eftersom alla i min familj tenderar att vara ivägen för andra och trampa dem på tårna och gå på deras nerver. Vi spelade kort och var hysteriska utomhus, och Viggo ville vara med och spela en omgång men jag visste inte hur jag skulle förklara reglerna till något spel för honom så vi satt bara och slängde ut kort i en hög på bordet, och det var tydligen jättekul xD
Under bilresan gjorde jag inte så mycket mer än att läsa och lyssna på musik. Vi tog med oss Percy så vi fick ta hand om honom lite, för att han trivdes inte alls i sin lilla travelling cage, så vi fick byta ut den mot hans provosoriska bur han skulle bo i hela veckan för att han inte skulle stressa sönder sig. Så det är ett tips - tar man med små djur på resor är det bra att se till att de har någonstans att gömma sig där det är mörkt.
När vi kom fram så gosade jag med Murre hela dagen och satt på en strand och skrev för att småsyskonen badade. Ganska mysig första dag.
 
 
Minns inte i vilken ordning vi gjorde saker, men jag vet att vi åkte till Mariebergs köpcentrum en dag när det spöregnade och gick runt där för att de har sÅ MYCKET FINA SAKER DÄR
Vi åkte också till Askersund och gick på Snäckbåten och åt glass (ananasglass är fucking fab ok) och sådär. Vi gick också in på chokladfabriken as per usual och storhandlade xD
På onsdagen kom Cirkeln ut på dvd så vi åkte runt som galningar hela dagen för att hitta den. Vi var inne på Elgiganten och Mediamarkt innan vi åkte till Marieberg igen. Köpte jättesöta örhängen på Claire's i form av små sköldpaddor i olika färger och gummibjörnar. Sen hittade pappa, Petter, Liv och Viggo äntligen Cirkeln inne på Coop så de köpte den och jag, mamma och Liv turades om att bära den, och när vi kom tillbaks till stugan tittade vi på den. Lika bra som första gången holy shit ♥
 
 
 
I torsdags fyllde Petter år så vi firade honom i stugan. Tydligen gav jag honom en av de bästa presenterna han någonsin fått - Shakespeare's Star Wars 8DDDDDD På kvällen åkte vi in till Askersund igen och åt världens godaste pizzor omnom jAG HAR SAKNAT TEFATSPIZZAN DE HAR DÄR ITS FUCKING AMAZING ♥ Vi passade också på att gå in på bokhandeln där, så fick Maze Runner (för är fett intresserad av vad det är??? har bara sett trailern till filmen och tänkte mest HOLY SHIT) och Orange is the new black :D
På lördagen var hela familjen ute på stranden större delen av dagen. Blev alldeles snurrig av solen efter ett tag så gick tillbaks till stugan där jag lät Percy få sin motion i sin boll och målade naglarna alldeles glittrigt rosa. På kvällen åkte vi in till Askersund igen, där det tydligen var ett jättestort car meet-thing, så vi fick titta på en massa fina bilar. Såg flera som liknade Impalan i Supernatural så var helt starstruck 8D Vi käkade pizza igen och åt sedan glass på en båt och tittade på bilarna innan vi åkte tillbaks.
 
Orelaterad bild på Murre för att han är sÅ SUR OCH SÅ FIIIIIIN

På söndagen när jag kom hem gjorde jag inte så mycket mer än att packa upp och spela Portal och gömma mig på mitt rum, för jag är verkligen inte van vid att vara så social som jag varit i ca en månad nu <////3
 
Igår åkte familjen till Mariefred för att ta den årliga kanonbilden som nu ligger uppe på facebook. Kollade igenom mammas album med kanonbilder och insåg att mitt hår sett förjävligt ut på alla bilder förUTOM det som togs igår. ;W; Vi käkade också glass och gick runt Gripsholms slott innan vi åkte hem igen.
 
Idag ska jag träffa Frej inne i Stockholm och är jättetaggad. Har inte sett honom på två veckor och har saknat honom som fan. Men nu, äntligen, klockan elva idag, kommer han att vara HÄR. (Eller alltså ja inte här här men HÄR)
Avslutade nyss min frukost så ska göra mig i ordning och dricka te nu~
 
Har förresten funderat på tatueringar. Jag har i en vecka nu tänkt att jag vill tatuera in hela Crown The Empire's The Fallout på min kropp varje gång jag lyssnar på den, så jag har bestämt mig för att köra på min favoritrad of all time: Tonight we'll sail to the edge of the world and watch the stars fall down ♥ Den känns lite lång men älskar den och har lite idéer för hur det ska se ut osv. Hoppas på att kunna få den någon gång, gärna snart. Innan året är slut. Ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0