I'm just a man living in a machine, trying to make a dollar out of fifteen dreams

Herregud. Just det. Jag har en blogg. Hade glömt!
 
Det är otroligt mycket som har hänt, vilket är anledningen till att jag inte orkat sätta mig ner och skriva för jag vet inte hur jag ska sätta ord på allt, eftersom det mesta har varit skitjobbigt.
 
Gör en lista på det viktigaste:
 
• Jag har hängt med Frej på helgerna!! Tror att vi spelade ut Ocarina of Time förra veckan, och så har vi sett på America's Next Top Model, pluggat tillsammans och jag har introducerat honom för Revenge. Den senaste helgen hade vi en shopping spree för att jag tyckte synd om mig själv + behövde handla födelsedagspresenter till Viggo, så köpte godis och en badbomb till honom och så köpte jag en ny mössa (som att jag behövde en till HAHAHHA), en liten handsprit som luktar äpple, ett mörklila läppstift och en liten gosedjurs grim reaper som är hur söt som helst??? Dessutom fick jag badsalt som luktar melon från Frej och jag bara mmmh älskar det ♥ Vi spelade Super Smash Bros Brawl och lagade asgod mat hela helgen, i princip. Det var jättemysigt ♥
Vi var också på Västerås Kulturnatt en lördag för att Frej hade ställt ut två av hans teckningar i en utställning samt vi var lite nyfikna, så vi har bl.a. sett en dansande R2D2, lindat in krukor i tyg, dött över hur stort och fint biblioteket i Västerås är, flytt från en av hans lärare som han inte tycker om och smygtittat på folk som stannade vid hans bilder. Och så fanns det en liten marknad där jag hittade nördiga halsband för 100:- så nu har jag en jättefin tidvändare!!!
 
 
• Jag har, efter samtal med både SYV och kurator, pratat om att ta bort två kurser. Har ansökt om att få göra det men behöver mejla/få svar från lärarna som håller i kurserna innan jag bestämmer mig. Det här är ett skittufft beslut eftersom jag vet att jag behöver en förändring NU eftersom jag varit konstant stressad sen augusti, men samtidigt så kan det här stressa upp mig mer eftersom det betyder att jag inte får en gymnasieexamen och måste läsa på komvux osv. Det känns ju lite... trist, speciellt som jag vet att jag faktiskt är bra i skolan. Inte för att det är något fel med att gå på komvux, men jag har extremt höga krav på mig själv och det har jag alltid haft. Dessutom känns det som om alla andra skulle dömma mig - Petter fick till exempel veta att jag funderat på det här och hans reaktion var att höja på ögonbrynen och säga "vadå, ska du gå på komvux?" och jag är typ en boll av ångest över det här. Aja. Försöker att inte tänka så mycket på det.
 
• Under svenskan förra veckan så skulle vi skriva en argumenterande text, och eftersom jag inte kan fokusera på ett stort och seriöst ämne så skrev jag om varför alla borde bli satanister. Yup. You heard me. Satanister. Hade jättekul när jag skrev den här texten, gjorde research på ritualer och levnadssätt och fick veta att Misha Collins tydligen är antichrist. Oh well. Man har skrivit en bra text när man själv börjar tro på det man skriver, right? </3
 
• Jag har gjort research på poppunk för att en av mina karaktärer ska lyssna på det (seriöst älskar honom han heter Lee och har en hund som heter Princess Fudge - men kallas också för Bitch - och han älskar flower prints och poppunk och ser ut som vilken annan sportidiot som helst men är världens gosigaste person AAAAAH fäster mig för lätt vid mina egna karaktärer haha) och jag bara??? Jag är actual poppunk trash nu??? Sökte liksom upp alla band jag sett av folk som påstår sig vara poppunk så lyssnar nu på As It Is och Neck Deep och State Champs och Knuckle Puck och Moose Blood??? Liksom????? va D HÅLLER JAG PÅ MED </3
Mitt favoritfynd är dock Animals As Leaders! De är inte riktigt poppunk men wth är fett kär i dem????
 
 
• Jag har brunchat på Ikea med mamma och Petter, vilket var jättemysigt ♥ Var fett excited över att de hade köttbullar på brunchbordet så jag åt ärligt talat mest köttbullar haha <////3 Efter det gick vi runt en stund och kollade på ramar och bokhyllor, och jag övertalade mamma till att låta mig köpa ett (eller nja två) doftljus igen MUAHAHAHHAHA
Dessutom insåg jag hur mycket jag är på Ikea eftersom jag kom till ljusavdelningen och bara "ÅÅÅÅH DE HÄR ÄR NYA HAR ALDR- ... *stirrar in i en vägg och känner hur något dött inom mig eftersom jag inte borde märka sådant*" </3
 
• Jag var på ett till möte med redaktionen jag ska vara med i för en vecka!!! Vi var fyra personer (mig inräknat, Jonas uträknad) på mötet och de andra tre går i samma klass så kände mig fett awkward </3 Men de verkade trevliga så vi fikade och bollade idéer och känner att det här kan bli riktigt kul?? Åkte tåg med Jonas när jag skulle hem så kände att jag kunde prata lite mer fritt då och han verkade tycka att jag hade bra idéer??? Blev så glad att jag köpte en vit varm choklad i Älvsjö 'cause I'm worth it :D
 
• Idag hade jag skolfotografering och gjorde ett "svårt test som kommer ta minst en timme" på 40 minuter och åt crepes med svampfyllning till middag. Idag har varit helt okej. Tror allt kommer bli bättre snart.
 
• Asking Alexandria har släppt en ny låt och jag fucking älskar den. Den är inte lika bra som I Won't Give In och att Danny inte är kvar i bandet svider fortfarande lite, men det här blir säkert skitbra. That is all.
  

Kommentarer
Postat av: Moa

(pssst about din skolångest och allting just so you know så körde jag helt 100% slut på mig lagom till studenten och var så jävla less att när jag väl tog mig ur skolsystemet var mina betyg helt värdelösa och jag var helt förstörd så jag önskar att jag också hade vågat prioritera min mentala hälsa över mina betyg eller whatever. Komvux är det massa med folk som går på och av erfarenhet så är det MYCKET roligare att lära sig saker när man typ "inte måste" eller inte är slav under skolan längre. Seriously dude do what you gotta do to feel good för det är fan det viktigaste alright!!!)

Svar: (aaah tack!! vi får se hur jag gör men troligtvis har jag löst problemet i alla fall men tack <333)
Jamie

2015-09-30 @ 02:28:33
URL: http://www.moixa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0