What doesn't destroy you leaves you broken instead

Jag har inte orkat blogga för att jag för tillfället tappat all min energi och inte orkar så mycket mer än att spela Sims. Men däremot har en hel del saker nu hunnit hända så kommer skriva lite om det!
 
Helgen som följde efter mitt senaste inlägg så spelade jag och Frej mest Super Smash Bros Brawl och såg på Ijustwanttobecool på youtube (A+ humor), vilket var typ majoriteten av allt som hände, vad jag minns i alla fall.
 
Under veckan hände inget förrän på torsdagen, för då pratade jag med kuratorn om Cirkeln och böcker och världen i allmänhet, och sen när jag kom hem så fick jag veta att Frej var påväg till Stockholm så jag åkte in för att träffa honom osv. Vi kom hem och läste en massa (jag läser Good omens och jag fick honom att bli besatt av Engelsfors-serien av orsaker jag kommer förklara inom kort. Fredagen följde lite samma mönster, förutom att han följde med mig till skolan osv. Efter skolan handlade vi livsviktiga saker på Coop, typ kvarg och Nutella och keso. Eh. Ja.
På lördagen hjälpte han mig med läxor och vi såg på Cirkeln tillsammans med familjen på kvällen. 
 
Igår var jättekul!!! Vi åkte in till stan tillsammans med Liv för att gå på en boksignering!!!! Med Mats Strandberg och Sara Bergman Elfgren!!!! De som skrev Engelsfors-serien tillsammans!!!!
Var helt sjukt nervös när vi kom dit, eftersom de håller på med ett yrke jag vill lyckas med en vacker dag och dessutom är riktigt bra, så köpte Färjan (Mats nya bok som han förhandssläppte igår) och så stod jag och tryckte i ett hörn tills Frej övertalat mig att gå och prata med dem. Tappade alla ord när jag stod framför Sara och tror att jag sa något i stil med "alltså förlåt är så jävla nervös för jag älskar verkligen Cirkeln" och hon bara log och sa tack och så frågade jag henne om hon hade något tips till någon som vill bli författare. Hon sa att man ska skriva det man själv vill läsa och att man ska hitta ett tempo som passar en själv och inte bara sitta och skriva massor varje dag utan att det liksom passar en, att man bara blir stressad osv. Hon frågade vad jag skriver osv och hon verkade fett intresserad när jag bara babblade på och jag bara sdfghdfgSDFGHDFGH HON ÄR JÄTTELITEN OCH HENNES PERSONLIGHET ÄR FETT GULLIG HON BAD OSS ÄTA KAKOR OCH VAR SÅ STOLT ÖVER ATT DE VAR VEGANSKA JAG ORKAR INTEEEEE *skriker och smälter ihop i en liten hög på golvet*
Hann inte få tag på Mats innan intervjuerna, men båda intervjuerna var underhållande. Sara har släppt en bilderbok tillsammans med en tjej som heter Maria, och boken heter Just nu har vi varandra och den verkar jättemysig så ska köpa den någon gång. När det var Mats tur så satt han där med en liten kaptenshatt och sa att han sjösätter Färjan en dag tidigt och han var typ jättegullig han med. Under boksigneringen så frågade jag om han hade några tips för hur man ska tänka när man skriver skräck (vilket liksom är det jag är mest fascinerad av) och hans första reaktion var typ "alltså oj jag lär mig fortfarande själv så jag har inga bra tips, förlåt" men så sa han ändå ganska klockrena saker. Han sa att han tycker om den där skräcken som får en att skrika "NEJ NEJ NEJNEJNEJ SPRING INTE IN I DEN KORRIDOREN VADFAN HÅLLER DU PÅ MEEEEED" (ganska precist hans ordval) och att om man skapar karaktärer som man känner något för så är det enklare att göra folk rädda/upprörda, för att få vet man liksom vilka man hejar på etc. Var väldigt glad i själen när vi lämnade sci-fi bokhandeln med en massa signerade böcker - speciellt eftersom i Färjan står det "Välkomna ombord!" ♥
 
Efter det så gick vi till Kawaii och köpte godis (Ramune och pandakex mmmm) och gick till Comic Heaven. Det var en del demonstrationer på Plattan, så jag och Frej förklarade lite snabbt världshändelserna för Liv och höll henne i handen för att inte tappa bort henne. Tydligen hände något på en tvärgata till Drottninggatan så det var jättesvårt att komma därifrån, men vi lyckades i alla fall. På bussresan hem satt alla fastklistrade vid sina böcker, och när vi kom hem åt vi middag med familjen och introducerade Petter för Ijustwanttobecool.
 
Idag klev jag och Frej upp jättetidigt för att han skulle med ett morgontåg som han missade. Efter att ha bett om ursäkt tusen gånger för att jag var tvungen att åka till skolan så åkte jag och åt en croissant på pendeltåget och drack kaffe, och precis när jag börjat läsa Färjan igen... så hittade Markus och Robin mig så jag fick plocka undan boken ;U;
På VÄXA lektionen idag så hjälpte jag min lärare att filma ett introduktionsklipp som hon ska använda på en stor konferens nästa vecka, och sen körde vi lite rollspelsaktigt där vi skulle tänka oss in i flyktingars situationer. Först skämtade jag och Zeb asmycket (när vi skulle välja namn), men ju längre tid som gick desto mer trött och irriterad blev jag. Folk verkade liksom skämta bort det + en grupp pratade konstant om en fucking studentresa i mitt öra??? Liksom okej lektionen var seg men håLL KÄFTEN DET BLIR ÄNNU SEGARE OM ALLA MÅSTE FRÅGA VAD DE ANDRA SA 24/7
På lunchrasten gick jag och köpte glass för att tröstäta och när man skulle berätta vad man lärt sig så sa jag att jag aldrig kommer att förstå min karaktär fullt ut för att jag lever i min svenska bubbla och aldrig varit med om det här själv, och att jag inte tänker låtsas att jag förstår. Sen var jag tvungen att gå pga skulle på ett informationsmöte.
 
Det gick... sådär. Jag har nämligen anmält intresse för att vara med i en tidningsredaktion under en vecka för att testa på hur det är att vara journalist. Allt jag visste var att det började två och att det var på Östra gymnasiet. Hade hittat instruktioner hur man tog sig dit osv, så tjugo i två var jag i Skogås. Fem i två hade jag äntligen hittat skolan. Irrade först runt i en cirkel, sen fick jag hitta den andra uppgången och gå en fett shady stig tills jag hittade skolan. Kom fram till entrén och ser någon portkodsliknande grej. Testar att rycka i handtaget men dörren går inte upp. Ringer receptionen efter någon minut av intensiv ångest och sen kommer någon och öppnar dörren. Receptionen säger att de inte har portkod och förstår inte hur jag inte kunde komma in. Blir hälsad på av en kvinna som jag nu glömt namnet på som säger att jag kan sätta mig ned och vänta på resten av den lilla gruppen. Fem över två får jag komma till ett konferensrum. Sitter där tills kvart över innan två killar som är uppenbart för gamla för att studera på gymnasiet kommer dit, presenterar sig och frågar om det fortfarande bara är jag som dykt upp. Halv tre sa de att de skulle dra en kort introduktion för mig, eftersom jag ändå åkt en bra bit för att komma fram.
Och allt det de sa var så... inspirerande, på något sätt. Blev sjukt taggad för det här även om jag är nervös som utav helvete. Vi pratade en stund och de verkade fett imponerade över det faktum att jag varit intresserad av att skriva sen jag var sju och sa att deras tidning har krönikor som människor av alla åldrar får skriva om de vill, så att om jag vill kan jag få skicka in grejer till dem! Det kändes lite kul faktiskt :D
 
Kom hem och berättade för mamma och pappa om min ångestfyllda och awkward eftermiddag innan jag gjorde ingenting tills middagen. Nu ska jag försöka få Sims att starta och skjuta undan läxor så mycket jag kan. Mitt Sims kan ha kraschat och det får inte hända för jag har lagt ner en halv sommar på Johnny och Silver </////3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0